۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۴۸۵۹۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

مدل ولایت فقیه در اندیشه شیعی الگویی برای سایر مکاتب است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم مدل ولایت فقیه در اندیشه شیعی را الگویی برای سایر مکاتب دانست و توان مدیریتی این نوع مدل را فرا مرزی ارزیابی کرد.
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام عباس اسکندری امروز بعد از ظهر در نشست صمیمی با اعضای شورای هیأت‌های مذهبی و کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم، اعضای این تشکل‌های دینی را خادمان واقعی فرهنگ اهل بیت(ع) دانست و عنوان کرد: کانون مداحان و شاعران آئینی و شورای هیأت‌های مذهبی دو مجموعه مستقل هستند و اداره کل تبلیغات اسلامی در امور این تشکل‌ها دخالت نمی‌کند چون اعضای این تشکل‌ها از فعالان فرهیخته و دلسوز استان هستند.

وی افزود: حمایت و نظارت بر فعالیت‌های این دو تشکل دینی مهم‌ترین وظیفه اداره کل تبلیغات اسلامی استان است و تلاش شورای هیأت‌های مذهبی و کانون مداحان و شاعران آئینی استان در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) مایه افتخار مجموعه تبلیغات اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: همه امور باید حول محور ولایت حرکت کند تا به نتیجه برسد و با توجه به بینش ولایی که در شورای هیأت‌های مذهبی و کانون مداحان و شاعران آئینی وجود دارد، هیچ گونه نگرانی در مسیر فعالیت این دو تشکل دینی وجود ندارد.

وی با اشاره به قدرت نظام اسلامی خاطرنشان کرد: در هیچ برهه‌ای از تاریخ، قدرت و ارزش‌ها و توانمندی‌های مکتب شیعه تا این اندازه در جهان مطرح نشده است و استکبار جهانی به قدرت شیعه پی برده است.

حجت الاسلام اسکندری اضافه کرد: مدل ولایت فقیه در اندیشه شیعه می‌تواند الگویی برای سایر مکاتب باشد، بنابراین نظام سلطه احساس خطر کرده و تلاش می‌کنند جلوی تاثیرگذاری این مذهب را بگیرد.

وی اقتدار مدیریتی رهبر انقلاب را عامل امنیت پایدار در کشور دانست و ابراز کرد: با وجود همه فتنه‌گری و دشمنی‌هایی که علیه ملت ایران روا داشتند اما این اقتدار مدیریتی رهبری شیعه است که علاوه بر برقراری امنیت پایدار در کشور، در بیرون مرزها به داد مظلومان منطقه و جهان می‌رسد.

حجت‌الاسلام اسکندری در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌های ۱۰ ساله استاد محمدعلی مجاهدی رئیس سابق کانون مداحان و شاعران آئینی استان قم تشکر کرد.

وی افزود: دلسوزی نسبت به آئین اهل بیت(ع)، اخلاص در کار و جنبه علمی و ژرفای نگاهی استاد مجاهدی که به فرهنگ اهل بیت(ع) داشتند، قابل ستایش است و این نوع خدمات مورد عنایت پروردگار و اهل بیت(ع) خواهد بود./872/پ202/ج

ارسال نظرات