۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۴۸۶۵۳۴
امام جمعه کازرون در گفت و گو با رسا:

دولت کارنامه خوبی در اقتصاد مقاومتی ندارد

حجت الاسلام خرسند با انتقاد از نگاه ضهیف دولت در حل مشکلات اقتصادی، گفت: برخی مسؤولان اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته و بیشتر به شعار بسنده کرده‌اند.
حجت الاسلام محمد خرسند

حجت الاسلام محمد خرسند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره این که مسؤولان در پایان سال باید بیایند و توضیح دهند که چه اقداماتی انجام داده اند، گفت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب مشخص است که ایشان از وضعیت عملکرد مسؤولان رضایت ندارند.

امام جمعه کازرون اظهار داشت: اگر چه تغییر وضع و بهبود نابسامانی ها نیاز به برنامه ریزی و وقت زیادی دارد، اما جهت گیری ها باید به سمت تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد.

وی با بیان این که به نظر می رسد دولت و مجلس کارنامه قابل قبولی در بحث اقتصاد مقاومتی ندارند، تصریح کرد: با وجود این که سال جاری سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام دارد، اما دولت و مجلس در این زمینه اقدامات قابل ملاحضه ای انجام نداده اند.

حجت الاسلام خرسند ادامه داد: اقدامات دولت و مجلس باید جدی و ملموس باشد و به گونه ای انجام شود که این تغییرات احساس شود؛ در مباحث اقتصادی مثل بحث اشتغال، کنترل تورم و موارد دیگر اقدام محسوسی به چشم نمی خورد.

وی به تبیین عواملی که مانع تحقق اقدام و عمل در سال جاری شده است، پرداخت و گفت: مسؤولان این بحث را جدی نگرفته اند و به جای اقدامات عملی، بیشتر به شعار بسنده کرده اند.

امام جمعه کازرون با انتقاد از مسؤولانی که نسبت به مذاکرات خوش بین بودند، بیان داشت: به نظر می رسد نظر برخی مسؤولان برای حل مشکلات کشور به جای نگاه به داخل، نگاه به بیرون است.

وی اضافه کرد: این افراد تصور می کنند که با برداشتن تحریم ها و توافق هایی که انجام شده، مشکلات کشور حل خواهد شد؛ بالا رفتن فروش نفت و ورود ارز به کشور مقطعی است و نباید به این ها دل بست.

حجت الاسلام خرسند با بیان این که برای حل مشکلات دائمی باید به داخل کشور نگاه شود، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصاد درون گرایی که گوشه چشمی هم به بیرون دارد.

وی تصریح کرد: اگر به حجم هیأت های خارجی که به ایران می آیند و هزینه های کلانی که صرف تشریفات می شود توجه کنیم، به راحتی به این مطلب پی خواهیم برد که نگاه مسؤولان به بیرون است.

امام جمعه کازرون در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تمام این رفت و آمدها باز هم توافقی حاصل نشده و این هیأت های خارجی هم بیشتر برای فروش محصولات خود به ایران می آیند، در حالی که اگر قصد کمک به ایران را داشتند، باید تکنولوژی های خود را در اختیار ما می گذاشتند./840/ 302/ص

ارسال نظرات