۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۸۷۲۴۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

اعتکاف بهترین فرصت برای رشد تربیتی و اخلاقی است

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف از دیرباز مورد توجه جدی اولیای الهی بوده است، گفت: این توجه جدی به خاطر اثر عمیقی است که اعتکاف در روح و جان می گذارد و سبب رشد و تعالی می شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست ستاد اعتکاف این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تأکید بر اینکه برنامه ریزی برای اعتکاف لازم و ضروری است، تصریح کرد: اعتکاف یکی از برنامه های سازنده نه تنها اسلام بلکه تمام ادیان الهی بوده است.

وی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف از دیرباز مورد توجه جدی همه اولیای الهی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: این توجه جدی به خاطر اثر عمیقی است که اعتکاف در روح و جان انسان می گذارد و سبب رشد و تعالی همه جانبه او می شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه انسان در دریایی از تعلقات مادی و دنیوی غرق است، گفت: توجه به امور دنیوی و هواهای نفسانی بزرگترین آفت پیش روی هر انسانی است که اگر درمان نشود، قطعا انسان را از حرکت تعاملی خود باز می دارد.

وی برگزاری مراسم اعتکاف و حضور در این مراسم سراسر نور را درمان کننده و علاج بیماری های نفسانی انسان عنوان کرد و افزود: به یقین اعتکاف بهترین ظرفیت برای انسان است تا بتواند به پاکی ها وصل و از تعلقات، شغل، خانواده، مال و هر آنچه او را زمین گیر می کند دل بکند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه شرایط امروز جامعه با گذشته قابل مقایسه نیست، ابراز کرد: در طول همه دوران ها تلاش برای جداسازی جامعه از دین بوده اما آنچه امروز به وضوح قابل مشاهده است بی سابقه بوده و این یک خطر جدی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دشمن به دنبال آن است که بین انسان و دین و مکتب آسمانی و قرآن فاصله بیاندازد و در این بین دست به هر اقدامی می زند، گفت: القای شبهات به ویژه در بین جوانان مهمترین راهکار امروز دشمن برای انحراف در دین است که باید هوشیار باشیم.

وی با تأکید بر اینکه جوان باید با خود خلوت کند و این مهم با حضور در مراسم اعتکاف انجام می گیرد، افزود: مهمترین اولویت امروز ما باید این باشد که فضای خلوت برای جوانان فراهم آوریم تا آنها بتوانند با خود خلوت کنند چراکه این بسیار کارگشاست.

امام جمعه شهرکرد تبیین جایگاه و فرصت اعتکاف برای جوانان را ضروری دانست و ابراز کرد: باید کار تبلیغی در جامعه را مهمترین اولویت خود قرار دهیم و در این بین با همه وجود وارد میدان عمل شویم و رشد کمی این مراسم معنوی را جزء اولویتها بدانیم.

وی استفاده از ظرفیت ایام و تعطیلات نوروز برای تبیین جایگاه امور دینی در بین عموم مردم را بسیار مفید دانست و گفت: منافاتی بین نوروز و دعوت به امور دینی خصوصا مراسم اعتکاف وجود ندارد؛ باید از ظرفیت دیدارهای چهره به چهره ایام نوروز نهایت استفاده را انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه برای اجرای درست مراسم اعتکاف باید یک تشکل قوی امور اجرایی را به دست بگیرد، خاطرنشان کرد: حتما باید در بحث اجرای مراسم اعتکاف از اعمال سلیقه خودداری کنیم و امور را طبق برنامه ریزی جامع پیش ببریم.

وی استفاده از همه زمان های موجود در مراسم اعتکاف و برنامه ریزی برای ایجاد فضای تربیتی و اخلاقی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: فضای معنوی مراسم اعتکاف نباید به فضای انتخابات آینده آلوده شود بلکه باید فضایی کاملا بصیرتی و دینی بر آن حاکم باشد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید به دنبال جذب کمکهای مردمی باشیم، اظهار کرد: مردم باید کمک به مراسم اعتکاف در همه ابعاد را رسالت عمومی خود بدانند؛ مسؤولان نیز باید با همه توان به اجرای هر چه بهتر این مراسم کمک کنند./202/9457/ب1

ارسال نظرات