۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۸۹۳۳۰
16 فروردین ماه در خرم آباد؛

مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین بابایی برگزار می شود

مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ علی بابایی، روز چهارشنبه در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار می شود.
حجت الاسلام بابایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مراسم بزرگداشت حاج شیخ علی بابایی عالم ارزشمند و روحانی مبارز لرستانی چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه جاری ساعت ۱۰ تا ۱۲ در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی بابایی در سال ۱۳۱۴ در روستای خلیل اکبر از توابع شهرستان پلدختر به دنیا آمد و در سال ۱۳۳۳ برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه خرم آباد شد.

مرحوم حجت الاسلام والمسلمین بابایی، مؤسس حوزه علمیه پلدختر و ملقب به «شیخ‌العشایر» بود، وی در زمینه فقه و اصول، تفسیر، الهیات و معارف اسلامی تخصص داشت.

بر اساس این گزارش، این مرحوم دارای سوابق مبارزاتی با رژیم ستمشاهی در کنار سایر مبارزان لرستان از جمله آیت الله روح الله کمالوند، قاضی خرم آبادی، طاهری خرم آبادی، شهید رحیمی، مروجی و آیت الله صادقی است و از شاگردان امام خمینی(ره) در حوزه علمیه قم بود.

این روحانی انقلابی پس از انقلاب نیز متحمل زحمات و مشقت های فراوانی شد و در دوران دفاع مقدس نیز با حضور ۵۰ ماهه خویش در جبهه‌های حق علیه باطل مبارزه کرد و خدمات فراوانی به مهاجران جنگ در پلدختر ارائه کرد.

پس از انقلاب مسؤولیتهایی همچون مسؤول امور مهاجرین، ریاست عقیدتی سیاسی لشکر خرمآباد و پادگان منهج بروجرد و مدیریت حوزه علمیه امام صادق(ع) پلدختر را عهده دار بود.

بنیانگذاری بیش از ۱۵ مسجد، نوشتن کتبی همچون «بهداشت صورت»، «در مرگ عزیزان چه باید کرد»، «زندگینامه محدث جزایری»، «زندگینامه» و مقالاتی چون «وجدان کاری در اسلام» از آثار ایشان است.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی بابایی روز دوشنبه هفتم فروردین‌ماه جاری در سن ۸۲ سالگی به علت عارضه قلبی و ریوی در یکی از بیمارستان های تهران دار فانی را وداع گفت.

بر اساس این گزارش، مراسم بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین بابایی به همت دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان، حوزه علمیه کمالیه خرم آباد و استانداری لرستان برگزار می شود./9459/203/ب2

ارسال نظرات