۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۸۹۵۱۶
حجت الاسلام راشد یزدی:

والدین، فرزندان را بر مبنای آموزه های دینی تربیت کنند

استاد حوزه علمیه با توصیه به والدین از آنان خواست تا از هرگونه تنش و درگیری در محیط خانواده جلوگیری کرده و فرزندان را بر مبنای آموزه های دینی و اسلامی رشد و تعالی دهند.
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه، امشب در حرم مطهر رضوی با بیان این که یکی از دستورات دینی تربیت فرزندان صالح است، گفت: فرزندان از همان اوایل کودکی، نیازمند معلمی دلسوزند چراکه اگر آداب اخلاقی را آنطور که شایسته است نیاموزند در بزرگسالی گرفتار مشکلات عدیده ای می شوند.

وی ادامه داد: پرورش در دامان مادران، مهر و عاطفه را به آنان تزریق می کند و اگر فرزندان آداب اخلاقی را در نزد والدین خود نیاموختند، روزگار خنده و تبسم را در بزرگسالی از چهره آنان دور می کند.

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که همه بشریت از سوی انبیای الهی که معلمین انسانها هستند تربیت شده اند، تصریح کرد: فلسفه وجودی خلقت از سوی خداوند متعال برای انسانها چیده شده و نباید بشریت با رفتارهای اشتباه روانی و جسمی همچون عصبانیت، خشونت و درگیری از تربیت صالح فرزندان غافل شوند و اینگونه رفتارها مخرب سلامتی و صحت بشریتند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که در بنیان گرم خانواده باید زوجین به یکدیگر آموزش های لازم را داده و از هم نیز آموزش بپذیرند، خاطر نشان کرد: زوجین باید بدانند صبر و تحمل در سختی و مصائب دنیایی و مسلط بودن بر شرایط و مشکلات سبب می شود آنان راه سعادت را یافته و از ذلت، خواری و پستی دوری کنند.

والدین از رفتارهای تعرضی در بنیان خانواده بپرهیزند

وی با بیان این که والدین باید تعالیم دینی و قرآنی را به فرزندانشان بیاموزند و تلاش کنند تا آنان در اجرای اصول دینی پیشرو باشند، اظهار کرد: بدون شک و تردید فرزندان بر مبنای رفتار والدین خود تربیت می شوند و به همین جهت نباید برخورد های تعرضی در بنیان خانواده فزونی بگیرند؛ بنابراین راه تربیت فرزندان عملکرد درست و بهنگام والدین در هر شرایطی است.

حجت الاسلام راشد یزدی با توصیه به والدین دلسوز، از آنان خواست تا از ابتدای سنین نوجوانیِ فرزندانشان، برای آنان ارزش و اهمیت قائل شده و شخصیتشان را ارج بهند چراکه فرزندان در این مقطع سنی نیازمند خودباوری هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به توصیه رسول خدا(ص)، از والدین خواست تا به جای دفع فرزندان، با زبان و لحن گویا و اسلامی آنان را جذب کنند و ابراز کرد: سخت گرفتن بر نوجوان چه در اصول اعتقادی و دینی و چه اجتماعی او را از آن مساله دور می کند.

وی ادامه داد: نوجوان با گذشت از مرز کودکی و سنین ابتدایی زندگی تمایل به احساس شخصیت پیدا می کند، به همین جهت می خواهد تا ابراز شخصیت کند و اگر چیزی را بر او تحمیل کنید شخصیتش خرد شده و تبدیل به عنصر ارزنده در اجتماع نمی شود.

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که باید توام با شخص فرزندان، برای شخصیتشان نیز اهمیت و ارزش قائل شد، بیان کرد: اگر خواستید تا به جوانی که رفتاری بر مبنای مد روز انجام داده توصیه ای کنید رفتاری خلاف اسلام و با تنبیه و خشونت بدنی نداشته باشید بلکه تلاش کنید تا با نهایت مهربانی و عطوفت و به دور از اهانت او را از پایبندی به این مد روز دور کنید.

استاد حوزه علمیه در پایان با توصیه به والدین از آنان خواست تا از هرگونه تنش و درگیری در محیط خانواده جلوگیری کرده و فرزندان را بر مبنای آموزه های دینی و اسلامی رشد و تعالی دهند./202/864/ب1

ارسال نظرات