۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۴۸۹۶۰۵
آیت الله علما مطرح کرد؛

لزوم توجه به فعالیت های عملی و کاربردی در محیط دانشگاه ها

آیت الله علما با اشاره به اینکه استان کرمانشاه توانایی تبدیل به قطب کشاورزی را دارد، گفت: دانشگاه ها با تربیت صحیح دانشجویان و توجه به فعالیت های عملی و کاربردی از این ظرفیت ها بهره برداری کنند.
آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ظهر امروز در نشست با رییس و مسؤولان دانشگاه رازی کرمانشاه، ابراز داشت: دانشگاه ها باید دانشجویان را آماده ورود به بازار کار کنند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: متأسفانه عدم توانایی دانشجویان برای ورود به محیط کار و اشتغال یکی از مشکلات دانشگاه ها است که باید مرتفع شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: باید فعالیت های علمی و عملی و پژوهشها و تحقیق های حقیقی در محیط دانشگاه وجود داشته باشد تا دانشجویان با محیط کسب و کار آشنایی پیدا کرده و حرفی برای گفتن در جامعه داشته باشند.

وی در ادامه بیان داشت: بخش کشاورزی از پتانسیل بالایی برخوردار بوده و دانشگاه ها باید دانشجویان را به سوی زمینه هایی که ظرفیت اشتغال دارند سوق دهند تا هم تولیدات داخلی ارتقا یابد و هم از معضل بیکاری در کشور کاسته شود.

آیت الله علما اظهار داشت: باید از ثروت های طبیعی کشور بیشتر بهره برد، خوشبختانه کشور ما از ثروت طبیعی بالایی برخوردار بوده و استان کرمانشاه نیز در این زمینه بی بهره نبوده است، بنابراین باید با مدیریت صحیح از این استعدادهای ذاتی بهره مند شد تا معضلاتی همچون بیکاری و فقر نیز در کشور و استان ریشه کن شود.

امام جمعه کرمانشاه مطرح کرد: استان کرمانشاه توانایی تبدیل شدن به قطب کشاورزی را دارد زیرا از 900 هزار هکتار اراضی حاصلخیز و مرغوب برخوردار است، بنابراین باید مسؤولان دانشگاه با تربیت صحیح دانشجویان از این ظرفیت ها بهره برداری کنند./857/202/ب2

ارسال نظرات