۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۴۹۰۵۸۸
استاد حوزه علمیه:

هدف افراد انقلابی رسیدن به پست و مقام نیست

استاد حوزه و دانشگاه گفت: کسی که ابتدا به فکر ریاست و پست و مقام خود باشد نمی تواند انقلابی عمل کند، انقلابی کسی است که در مسائل اجتماعی و حکومتی دنبال تحول است.
مختاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام حسین مختاری، استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در همایش تبیین شاخص های انقلابی گری در حوزه های علمیه و مقابله با نفوذ که ویژه روحانیت، ائمه جمعه و ائمه جماعات خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: مهم ترین ویژگی انقلاب ایران، اسلامی بودن آن است و این موضوع انقلاب جمهوری اسلامی ایران را نسبت به دیگر انقلاب ها شاخص می کند.

وی با بیان اینکه انقلاب عین اسلام و اسلام عین انقلاب است و این دو موضوع از هم جداشدنی نیستند، گفت: برخی افراد جاهل و نادان متاسفانه انقلابیگری را افراطی گری معرفی می کنند و انقلابیون را افراطیون می دانند که مقام معظم رهبری درباره این سخنان موضع گرفتند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حوزه ایده آل و مطلوب بر اساس 3 حجت اصلی قرآن، سنت و عقل است، افزود: اصلی ترین نیاز جامعه اسلامی حوزه علمیه است و جامعه به حوزه ای ایده آل نیاز دارد.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه حوزه ای که نتواند نیازهای جامعه را برطرف کند حوزه ایده آل نیست، تصریح کرد: باید طلاب و حوزویان در حوزه ایده آل، دین شناسی عمیق داشته باشند و دین را باید از اعماق وجود شناخت تا هر کسی نتواند با شبهات، دین ما را سست کند.

وی ادامه داد: عالم باید تولید معارف علم کند و به دنبال تولید علم باشد، طلبه و روحانیت بی سواد نمی تواند به انقلاب عمل کند و با قرآن و معارف اسلام آشنا باشد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه طلاب و حوزویان افزون بر دین شناسی عمیق باید به دین مخلصانه عمل کنند، خاطرنشان کرد: عمل کردن به دین کمک می کند تا دین را بهتر بشناسیم.

حجت الاسلام مختاری محور اصلی کار حوزه را دین دانست و اظهار کرد: نسبت اسلام با انقلاب، تساوی است و رسالت دین، انقلابیگری می باشد.

وی افزود: انقلابی بودن تنها به دادن شعار «مرگ بر آمریکا» نیست، اگر ابتدا در درون افراد انقلاب ایجاد و ظلم ریشه کن شود و خدا را در همه کارها نظاره گر بدانیم سپس می توانیم «مرگ بر آمریکا» بگوییم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی تواند در مقابل قدرت دین ایستادگی کند، گفت: کسی که ابتدا به فکر ریاست و پست و مقام خود باشد نمی تواند انقلابی عمل کند، انقلابی کسی است که در مسائل اجتماعی و حکومتی دنبال تحول است./202/880/ب1

ارسال نظرات