۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۹۰۶۷۳
رییس مدرسه عالی فقه خبر داد؛

تحصیل طلاب بیش از یکصد ملیت در جامعه المصطفی العالمیه

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر ضرورت انتقال معارف اسلامی به سراسر عالم، هدف جامعه المصطفی العاملیه را تربیت عالمانی فرهیخته و مروج معارف انقلاب اسلامی همچون شیخ زکزاکی دانست.
مراسم عمامه گذاری سی نفر از طلاب جامعه المصطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسؤولان و جمعی از طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه حجتیه وابسته به جامعه المصطفی العالمیه ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام سیدکمال حسینی رییس مدرسه عالی فقه در این دیدار با بیان اینکه دو مدرسه عالی فقه تخصصی و فقه معارف اسلامی روزهای دوشنبه نشست های علمی و تربیتی دارند، اظهار داشت: امروز به جای این نشست علمی بنابر این گذاشته شد تا دیداری با مرجعیت بزرگوار حضرت آیت الله نوری همدانی داشته باشیم.

وی افزود: وقتی خبر دیدار با مرجعیت بزرگوار اعلام شد علاوه براین دو مدرسه چهار مدرسه دیگر نیز مشتقانه علاقه خود را برای حضور در این دیدار اعلام کردند و به همین جهت امروز شاهد حضور بیش از 200 نفر از طلاب غیرایرانی در این دیدار هستیم.

رییس مدرسه عالی فقه در ادامه ضمن تقدیر از مواضع انقلابی حضرت آیت الله نوری همدانی عنوان داشت: حافظه نظام حمایت های مرجعیت عالی قدر آیت الله نوری همدانی را فراموش نمی کند که هم قبل از انقلاب برای همه انقلابیون ملجأ و مأوای مردم بود و هم بعد از انقلاب همراه و همگام با انقلاب به مسیر خود ادامه دادند.

وی تأکید کرد: ولایت مداری آیت الله نوری همدانی نیز مثال زدنی است چراکه ایشان بعد از رحلت امام راحل حمایت های بی شائبه ای از رهبر معظم انقلاب داشته و دارند و همیشه خودشان را در خط ولایت فقیه و پشت سر رهبر معظم انقلاب معرفی می کنند.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران را تشکیل جامعه المصطفی العامیه دانست و عنوان داشت: امروز در این مرکز علمی حوزوی از بیش از 100 ملیت جمع شده اند و تمام همت مسؤولان، اساتید و بزرگان این مرکز این است که عالمانی فرهیخته و انقلابی تربیت شوند.

وی افزود: نشر معارف قرآن، اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی از اوجب واجبات است و ما در این مرکز می خواهیم افرادی همچون شیخ زکزاکی هایی را معرفی کنیم که از برترین ناشران معارف انقلاب اسلامی در جهان باشند و بتوانند در زمینه گسترش معارف اسلامی قدم های بزرگی را بردارند./1330/پ203/ی

ارسال نظرات