۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۴۹۱۰۳۲
رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

راه شناسی و رهبرشناسی دو درس مهم نماز به انسان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر ترویج بیش از پیش نماز اول وقت در جامعه، گفت: هدف‌شناسی، راه‌شناسی، رهبرشناسی و راهزن‌شناسی از دروس مهم نماز به انسان است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در آیین افتتاحیه نمازخانه عمومی مرکز استان، با اشاره به اهمیت نماز اول وقت و جماعت، اظهار کرد: باید تلاش شود این مهم بیش از پیش در جامعه دینی به‌ویژه در بین جوانان و نوجوانان فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.

وی با یادآوری ضرورت برپایی نماز اول وقت در ادارات و دستگاه‌ها، افزود: اقامه نماز اول وقت در ادارات و نهادهای دولتی باید به صورت ویژه مورد توجه مدیران و مسؤولان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: در این زمینه ضروری است مدیران و کارکنان ادارات و نهادهای دولتی با حفظ حقوق اربابان رجوع، نسبت به اقامه نماز اول وقت اقدام کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین سفارش‌ها و تأکیدات امیرمؤمنان علی(ع) به مدیران خود اقامه نماز اول وقت بود؛ زیرا نماز سبب کاهش منکرات ترویج و معروفات در جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: نماز بهترین مهمان از سوی خداوند متعال است که روزانه پنج مرتبه به انسان سر می زند و برکات خوبی را برای میزبان خود به ارمغان می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نماز به انسان‌ها درس‌های بسیار مهمی می‌دهد، خاطرنشان کرد: هدف‌شناسی، راه‌شناسی، رهبرشناسی و راهزن‌شناسی از دروس مهم نماز به انسان است.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملزومات تحقق شعار سال، بر اصلاح مدیریت‌ها برای دست‌یابی به اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال در کشور تأکید کرد و گفت: مديريت در مسأله توليد از اهميت فراواني برخوردار بوده و حرف اول را می‌زند؛ زیرا اگر مديريت صحيح نداشته باشيم حتي با داشتن ابزار كار و ظرفیت‌ها بازهم درزمینهٔ توليد و هيچ زمينه ديگري موفق نمی‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصريح كرد: اميدواريم به حول و قوه الهي و با تمهيداتي كه رهبر معظم انقلاب درزمینهٔ توليد و اشتغال داشتند، توليدات ما هم ازنظر كمي و هم كيفي بالا رود تا بتوانيم ايجاد اشتغال كرده و معضل بيكاري كه يك مسأله فرهنگي و اخلاقي در جامعه است را ریشه‌کن كنيم.

وی با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی همه بخش‌های جامعه اعم از مردم و مسؤولان برای تحقق شعار سال، افزود: اگر هر کس در هر حوزه و جایگاهی که قرار دارد چه در بعد فردی و چه در بعد اجتماعی اصول و مبانی اقتصاد مقاومتی را اجرایی کند، بدون شک در یک دوره کوتاه‌مدت به اهداف تعیین‌شده در این زمینه دست می‌یابیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات