۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۹۱۲۹۳
توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم انجام شد؛

توزیع ۲۳۰۰ جلد کتاب در آئین اعتکاف

به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ۲۳۰۰ جلد کتاب در آئین معنوی اعتکاف توزیع شد.
مراسم معنوی اعتکاف در مدرسه مروی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، در مراسم معنوی اعتکاف، معتکفان کتاب دریافت کردند.

 حجت الاسلام  جباری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در این باره بیان کرد: این اداره کل با هماهنگی و همکاری های لازم با ستاد اعتکاف استان،  مساجدی را که میزبان معتکفین بود را به  پویش کتابخوانی دعوت نمود. وی این حرکت فرهنگی را مثبت و مهم ارزیابی کرد و گفت: دین مبین اسلام نه تنها دینی تک بعدی نیست بلکه تمام ابعاد فردی، اجتماعی و ... انسان را در نظر گرفته است.  وی سپس  به اهمیت کتاب و کتابخوانی و فراگیری علم و دانش از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: اداره کل کتابخانه های عمومی نیز در همین راستا و با هدف افزایش سطح دانش و ترویج گفتمان مطالعه مفید 2300 جلد کتاب را در بین معتکفین پخش کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم همچنین اظهار کرد: بیشتر کتاب ها کاربردی و با موضوعات مختلف در گروه سنی نوجوان، جوان و بزرگسال است.  وی ارائه محصولات فرهنگی در قالب کتاب را ماندگار و اثربخش خواند و افزود:  خواندن کتاب در این آیین معنوی به تشویق معتکفان به سمت مطالعه می شود.

رضا بهروز بیاتی کارشناس ایستگاه مطالعه نیز در ادامه گفت: این کتاب ها در پایان به شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف اهدا می شود. وی هدف از این کار را گسترش فرهنگ کتاب خوانی، معرفی کتابخانه های عمومی و خدمات آن و در نهایت ارتقا سرانه مطالعه عنوان کرد و افزود: تهیه کتابها، خوراک فرهنگی راه مسافران این سفر معنوی است./۸۷۲/د۱۰۲/ج

ارسال نظرات