۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۹۱۸۹۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

حادثه سیل در آذربایجان زنگ خطری برای مسؤولان است

رضایی در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده آذربایجان‌شرقی گفت: حوادث از این دست زنگ خطری برای مسؤولان در راستای ایمن سازی و پیشگیری از این رویدادهای تأسف بار به ویژه در مناطق روستایی است.
 محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده استان آذربایجان‌شرقی در شهرهای آذرشهر و عجب‌شیر به خبرنگاران، اظهار داشت: حادثه تلخ سیل در روزهای گذشته و به دنبال آن جان باختن تعدادی از هموطنان در روستاهای عجب شیر و آذرشهر مایه تأسف همه ملت ایران بوده است.

وی با بیان این‌که حضور در جمع آسیب دیدگان حادثه و ابراز همدردی با داغدیدگان را وظیفه خود می دانیم و شاید تسکینی بر آلام و رنج های حادثه‌دیدگان باشد، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به صورت ویژه پیگیر وضعیت سیل‌زدگان و روند ارایه خدمات به مردم منطقه هستند.

رضایی با اشاره به این‌که گزارشی از وضعیت امدادرسانی و خدمت به سیل‌زدگان خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهم رساند، ادامه داد: متأسفانه اغلب روستاهای کشور در برابر حوادث غیرمترقبه از جمله سیل آسیب پذیر هستند که در جریان سیل آذربایجان شرقی نیز خسارات جانی و مالی قابل توجهی مشهود است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از امدادرسانی به موقع نیروهای امدادی به ویژه نیروهای مسلح در رسیدگی به وضعیت حادثه‌دیدگان، گفت: بایستی بحث انتقال خانه‌های روستایی به مکان امن در اولویت قرار گیرد، ضمن این‌که با اجرای تمهیدات و پیشگیری های لازم توسط دستگاه های مختلف می توان آسیب پذیری ها را به حداقل رساند.

وی با اشاره به این‌که دستگاه های اجرایی و خدمات رسان به همراه گروه های مهندسی بایستی تا اسکان دائمی روستائیان ر صحنه حضور داشته باشند، تصریح کرد: حوادث از این دست زنگ خطری برای مسؤولان در راستای ایمن سازی و پیشگیری از این رویدادهای تاسف بار به ویژه در مناطق روستایی است.

رضایی با بیان این‌که آسیب پذیری کشور در نقاط مختلف روستایی در جریان حوادث و بلایای طبیعی بسیار بالاست، افزود: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز چنین حوادثی در روستاها، باید ساکنان و خانه های مسکونی در نزدیکی و حریم رودخانه ها جابجا شوند./935/۲۰۳/ب2

 

ارسال نظرات