۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۴۹۱۹۹۹
نماینده مردم شبستر:

اهمیت حضور مردم در انتخابات شوراها تبیین شود

آقاپور با بیان این‌که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به اندازه انتخابات ریاست جمهوری مورد تأکید قرار گیرد، گفت: رسانه‌ها اهمیت حضور مردم در انتخابات شوراها را تبیین کنند.
آقاپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، معصومه آقاپور، عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي امروز در حاشیه نشست نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تبریز؛ در جمع خبرنگاران با اشاره به شور و حال انتخاباتی در سراسر کشور اظهار داشت: انتظار داریم رسانه‌ها اهمیت حضور مردم در انتخابات شوراها را تبیین کنند.

وی با بیان این‌که آبادانی شهرها و روستاها در گرو انتخاب صحیح مردم در جریان انتخابات شورای شهر و روستا است، خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پارلمان محلي و یکی از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور در قانون مورد تاکید قرار گرفته است.

نماينده مردم شبستر در مجلس با بیان این‌که مردم و با انتخاب افراد كارآمد، متخصص، متعهد، با تجربه و از سوی دیگر مجلس با تصويب قوانين لازم مي توانند نقش مهم خود را در راستای ارتقای شأن شوراهای اسلامی را ایفا کنند، تصریح کرد: جايگاه شوراها در كشور از يك بنيه و نگرش ديني و اعتقادي برخوردار است، که باید مورد توجه همگان باشد.

آقاپور با بیان این‌که شوراهای اسلامی مکانی برای پیگیری منافع شخصی و جناحی نیست، خاطرنشان کرد: مديريت شوراها با توجه به آموزه هاي ديني و تجربه هاي مديريتي مدرن قطعا نماد مردم سالاري ديني در كشورمان است كه جنبه عملياتي آن نمود بيشتري دارد.

وی با بیان این‌که شوراها در دوره هاي اول و دوم به دليل نوپا بودن نهاد شورا در كشور نتوانستند نقش پررنگي در مديريت هاي شهر و روستا داشته باشند، گفت: در دوره هاي بعدي انتظارات جامعه از شوراها متناسب با پيشرفت ها و تحولات دنيا تغيير يافت و امروز شاهد نقش اثرگذار شوراها در مدیریت شهری و روستایی هستیم.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس با بررسی عملكرد چهار دوره فعاليت شوراها در استان اظهار داشت: با وجود برخي حاشيه هاي اخير که در برخی از شوراهای شهری به ویژه در تبریز رخ داد؛ به نظر می رسد؛ مردم بایستی با دقت و حساسيت ويژه در انتخاب افراد با تجربه و كارآمد اقدام داشته باشند.

وی با اشاره به این‌که انتظارات لازم و به حق مردم از پارلمان محلي به خاطر نقش اهرمي و عملياتي شوراها است، گفت: شوراها پل ارتباطي میان مردم و مسؤولان شهري و استاني هستند، از سوی دیگر مصوبات این نهاد مردمی در توسعه شهري و روستايي از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است./203/935/ب1

ارسال نظرات