۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۹۲۷۵۸
امام جمعه شهرری:

تخریب شورای نگهبان ضربه به انقلاب است

امام جمعه شهرری با بیان اینکه شورای نگهبان اعتلای دین، نظام و انقلاب اسلامی را در احراز صلاحیت‌ها در نظر می‌‌گیرد، گفت: خدشه‌ به شورای نگهبان ضربه زدن به انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام سید علی شاهچراغی   امام جمعه شهر ری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، در خطبه این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: بهترین عبادت شناخت دقیق دین است.

وی افزود: عبادتی که انسان انجام می‌دهد اگر همراه با شناخت و معرفت نباشد ارزشی نخواهد داشت و تقوا و ترک گناه مهمترین محور دین است.

وی با اشاره به سبک زندگی دینی، بیان داشت: متاسفانه چالش‌هایی که امروز در زندگی‌ها وجود دارد به سبب عدم زندگی اسلامی است رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های مختلف درباره سبک زندگی اسلامی به چهل نکته از قبیل علت عدم رعایت حقوق یکدیگر، الزامات زندگی آپارتمانی، الگوی تفریح سالم، عدم راستگویی و رواج دروغ در جامعه، علت برخی از پرخاشگری‌ها و ناسازگاری‌ها در جامعه، عدم مطابقت طراحی لباسها و معماری شهرها با موازین اسلامی، علت بیماری قانون گریزی و غیره اشاره داشتند.

امام جمعه شهرری در خطبه دوم با دعوت نمازگزارن به تقوای الهی، عنوان کرد: در هفته پایانی ماه رجب قرار داریم امید که همه ما جزء این الرجبیون باشیم.

وی با اشاره به مناسبت‌های این ایام، ادامه داد: شهادت امام هفتم و مبعث پیامبر اعظم(ص) در روزهای پایانی ماه رجب قرار دارد. هارون از خبیث‌ترین خلفای عباسی بود که بدترین رفتارها را با امام موسی بن جعفر(ع) داشت و ایشان را به حبس ابد محکوم کرد و در پایان نیز ایشان را به شهادت رساند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به مبعث پیامبر اکرم(ص) ادامه داد: امام زمان(عج) درباره بعثت می‌‌فرمایند: خداوند نعمت را با بعثت تمام کرد و هیچ عذری برای مردم باقی نگذاشت.

امام جمعه شهرری با اشاره به احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری از سوی شورای محترم نگهبان، گفت: شورای نگهبان دو وظیفه بسیار مهم دارد نخست صیانت از قوانین اسلام و دیگر صیانت از سلامت انتخابات. در طول انقلاب شورای نگهبان همیشه مورد تایید امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده و هست بنابراین اگر خدشه‌ای به شورای نگهبان وارد شود برای انقلاب بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان اعتلای دین، نظام و انقلاب اسلامی را در احراز صلاحیت‌ها در نظر می‌‌گیرد، عنوان کرد: هدف دشمن نابودی انقلاب است بنابراین لازم است انقلاب اسلامی نظامی مقتدر باشد برهمین اساس مردم باید در انتخابات آتی به کسی رای دهند که قدرتمند و مقتدر باشد.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به تبلیغات کاندیداها، اظهار داشت: نامزدها باید در تبلیغات خود به مردم برنامه ارائه دهند و از سیاه نمایی به جد پرهیز کنند و مردم نیز باید مراقب این سیاه نمایی‌ها باشند. نامزدها در انتقاد از رقبا باید اخلاق را رعایت کرده و با بیان نقاط ضعف نقاط قوت طرف مقابل را نیز بیان کنند.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه همه دنیا به انتخابات ایران چشم دوخته‌اند، گفت: رای مردم به کاندیداها در اصل رای به نظام است بنابراین مردم باید به فرد اصلح رای دهند و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای نشان از اقتدار انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: فرد اصلح کسی است که برنامه مناسب برای نظم بخشی به جامعه ارائه دهد و گوش به فرمان رهبری و تسلیم در برابر مطالبات ایشان باشد و از دیگر خصوصیات فرد اصلح آن است که در برابر دشمنان از خود ضعف نشان ندهد.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به سخنان سخیف یکی از مقامات آمریکایی که ایران را به عنوان خطر امنیتی جهانی معرفی کرد، خاطر نشان کرد: امروز اسرائیل و داعش که در منطقه مردم مظلوم را به خاک و خون می‌کشانند همه مولود آمریکا هستند بنابراین آمریکا خود خطر امنیتی جهانی محسوب می‌شود./۲۰۱/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات