۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۹۵۱۹۳
آگاهی؛ روزنه دانایی

ایجاد انگیزه لازمه احیا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است

مدیر حوزه های علمیه لرستان ایجاد انگیزه را لازمه احیا فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: در این راستا باید احساس نیاز بین نسل جوان و نوجوان ترسیم شود.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اهمیت و ضرورت ترویج و تبیین فرهنگ مطالعه بیان داشت: پیش از اینکه فرهنگ مطالعه را احیا کنیم، باید ابتدا اولویت و نیازهای علمی و فرهنگی جامعه را بررسی کنیم.

وی افزود: اگر انگیزه کتابخوانی ایجاد نشود هر اندازه که کتب غنی و کتابخانه های مجهز در اختیار باشد، نمی توانیم نهادینه سازی فرهنگ مطالعه ایفای نقش کنیم.

مدیر حوزه های علمیه لرستان اظهار داشت: با استفاده از منابع اسلامی، دستورات دینی و سفارش اهل بیت(ع) با تشویق نسل جوان به کسب علم و تحصیل در علوم مختلف می توان ارزشهای دینی را بین آنان تبیین کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر زوایای اهمیت تحصیل و فراگیری علوم مختلف برای نسل جوان تبیین شود، علاقه و اساس نیاز به فراگیری علوم مختلف را کسب می کنند و در این راستا اقدام می کنند.

حجت الاسلام میناپور تحصیل جوانان در دیگر علوم روز و کاربردی همچون کشاورزی، الکترونیکی و پزشکی، صنعتی و دیگر علوم را ضرورتی انکار ناپذیر دانست که در جهت برطرف سازی نیازهای روز جامعه باید مورد توجه نسل جوان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد انگیزه بین نسل جوان برای فراگیری علوم روز و مطالعه موجب می شود آنان این مهم را اولویت اصلی خود قرار دهند، اظهار داشت: ترسیم کردن ارزش مطالعه و فراگیری علوم مختلف امری مهم در راستای ایجاد انگیزه است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان در نظر گرفتن شیوه های تشویقی را از عوامل اثرگذار برای احیا و تقویت  فرهنگ مطالعه در جامعه خواند و گفت: با تشویق کردن افراد برگزیده در زمینه مطالعه به ویژه در مراکز آموزشی می توان الگوی عملی در اختیار دیگر جوانان قرار داد.

وی با تأکید بر ضرورت توجه متصدیان امر در زمینه تشویق عملی جوانان برای تقویت فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه بیان کرد: تشویق کردن دیگران موجب می شود دیگران به اهمیت و ارزش مطالعه و تلاش برای فراگیری علوم و ارتقای سطح علمی پی ببرند.

حجت الاسلام میناپور بیگانه شدن نسل جوان با فرهنگ مطالعه را به عنوان یک درد بیان کرد و گفت: در جامعه دینی ما با وجود سفارش خداوند در قرآن و ائمه معصومین(ع) به فراگیری علوم، در این زمینه کوتاهی می شود.

وی یک از شیوه های تشویقی و ایجاد انگیزه مطالعه در جامعه و بین گرو های سنی مختلف به ویژه نسل جوان را سوغات فرهنگی عنوان کرد و گفت: زیبا ترین هدیه کتاب است و می توان در مناسبتهای مختلف همچون روز جوان، دانش آموز، روز معلم و روز پدر کتبی با توجه به سلیقه و علاقه مخاطبان تهیه و هدیه داد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان هدیه دادن کتاب را نشان از ارزش و اهمیت فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و اظهار داشت: این حرکت خود در راستای ایجاد انگیزه نقش آفرین است./945۹/۳۰۲/ب۱

   

ارسال نظرات