۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۴۹۵۳۰۲
پس از تحمل سال‌ها درد و رنج جراحت؛

سردار محبعلی فارسی به یاران شهیدش پیوست

سردار محبعلی فارسی از همرزمان سردار قاسم سلیمانی، جانباز شیمیایی و آزاده پس از تحمل سال‌ها درد و رنج جراحت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس و اسارت در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) زاهدان به همرزمان شهیدش پیوست.
سردار محبعلی فارسی، همرزم قدیمی سردار قاسم سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، روز گذشته، سردار حاج محبعلی فارسی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، جانباز شیمیایی و آزاده پس از تحمل سال‌ها درد و رنج جراحت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس و اسارت در بیمارستان خاتم‌الانبیا(ص) زاهدان به همرزمان شهیدش پیوست.

سردار فارسی از فرماندهان با درایت و ممتاز و از یاران سردار قاسم سلیمانی و امیرالشهدای استان سردار شهید حاج قاسم میرحسینی بود که در عملیات های مختلف از سال 1360 در کنار این سرداران حضور داشت و نقش بی بدیلی را ایفا کرد.

این شهید بزرگوار از سال ۱۳۶۴به عنوان فرمانده گردان مستقل ۴۰۹ استان سیستان و بلوچستان منصوب شد که به دلیل فرماندهی ممتازی که در عملیات‌های مختلف از ایشان دیده شد بود، سخت ترین عملیات‌ها بر دوش ایشان و نیروهایشان گذاشته می شد.

حاج محبعلی در تاریخ ۳۱ تیرماه ۱۳۶۷ در حالی که فرماندهی گردان ۴۰۵ لشکر ۴۱ ثارالله را برعهده داشت، با وجود ساعت ها مقاومت در شرایطی که بالگردهای دشمن از یک سو و نفربرهای نیروهای بعثی از سوی دیگر  رزمندگان گردان را به محاصره خویش درآورده بودند، به اسارت دشمن درآمد.

این شهید بزرگوار در دوران اسارت در اردوگاه  ۱۷و ۱۸ تکریت در کنار مدیریت و رهبری اسرا نقشی پدرانه را نیز برعهده داشت و در وحدت، صبر و بصیرت آزادگان در برابر فشار شکنجه‌های سخت و طاقت فرسای دشمن نقش آفرینی کرد.

این جانباز 70 درصد و آزاده سرافراز، در آبان ماه سال ۶۹ به آغوش میهن اسلامی و خانواده و همرزمان خود بازگشت؛ با این حال پس از بازگشت به میهن، تازه دوران سخت رنج‌ها و مشقات به دلیل عوارض و جراحات ناشی از دوران دفاع مقدس آغاز شد اما با وجود روحیه انقلابی همچنان مقاومت کرد تا اینکه ظهر روز 12 اردیبشهت 96 پس از تحمل سال ها رنج و مشقت به یاران شهیدش پیوست.

گفتنی است، مراسم تشییع پیکر جانباز سرافراز شهید حاج محبعلی فارسی ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه از محل مصلای قدس زاهدان انجام می شود؛ همچنین مراسم روز سوم در زاهدان، مراسم روز پنجم در زابل و مراسم روز هفتم شهادت سردار فارسی در ایرانشهر برگزار خواهد شد.

آیین وداع با شهید نیز چهارشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان صورت خواهد گرفت./۸۳۱/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات