۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۹۶۰۸۱
مدیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران مطرح کرد؛ 

لزوم ایجاد کمیسیون ویژه وقف در شورای شهر تهران

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به موضوع وقف در شهر تهران، گفت: باید برای بالا بردن تعامل بین واقفان و مدیران شهری یک کمیسیون ویژه وقف در شورای شهر تهران تشکیل شود. 
حجت الاسلام محمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام غلامرضا محمدزاده، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران عصر امروز شنبه 16 اردیبهشت در همایش تجلیل از واقفین مناطق 22 گانه استان تهران در محل فرهنگسرای مشق محله استاد معین، گفت: امام خمینی(ره) در روزهای اول انقلاب به موضوع وقف و گسترش آن اشاره بسیار مهمی کردند. امروز نیر شاهد هستیم شهرداری شهر تهران در زمینه وقف خوب عمل کرده است و به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارد. 

وی افزود: در بخش بقاع متبرکه نیز شهرداری تهران همراه با اوقاف است و همکاری تنگاتنگی را برای احیای این اماکن متبرکه ایجاد کرده است. 

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان با انتقاد از برخی کارشکنی ها بیان داشت: مجموعه دولت و حاکمیت چندین صد میلیارد تومان به وقف بدهکار است و هنوز این مبالغ پرداخت نشده است، هرچند بدهی های جاری دولت مستندسازی شده است و امیدواریم وصول شود. 

حجت الاسلام محمدزاده با برشمردن انواع ایثار عنوان داشت: امروز دو نوع ایثار در جامعه داریم که نوع اول آن ایثار جان است که همواره مردم ما این نوع ایثار را انجام داده اند. قطعا باید گفت بالاترین مدل از این ایثار شهدای مدافع حرم هستند. 

وی اضافه کرد : بذل مال و بخشش اموال نیز در راستای فرهنگ عاشورایی و انقلابی نوع دیگری از ایثار است که امروز در جامعه جاری است. 

وی با مهم خواندن نیت واقفان، بیان داشت: بیشترین استفتائات از رهبر معظم انقلاب در موضوع وقف بوده است، ایشان نیز همواره بر حاکم بودن نیت واقفان تاکید داشته اند. 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: پس از انقلاب اسلامی شاهد بودیم که موقوفاتی که در زمان پهلوی به مشکل خورده بودند، دوباره احیا شدند. 

حجت الاسلام محمدزاده در پایان با تاکید بر لزوم همگرایی بیشتر شورای شهر تهران با واقفان، اظهار داشت: امیدواریم شورای شهر تهران برای مساله وقف یک کمیسیون ویژه تشکیل دهد./202/856/ب1

ارسال نظرات