۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
کد خبر: ۴۹۶۳۶۲
روابط عمومی مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا:

طرح رحله با حضور ۱۰۰۰نفر متقاصی

شهسوار گفت: ثبت‌نام در طرح رحله ویژه برادران برای رده سنی ۱۴ تا ۲۲ سال آغاز شد، مهلت ثبت‌نام تا پایان اردیبهشت‌ ماه است.
طرح قرآنی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، مهدی شهسوار روابط عمومی مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در رابطه با طرح رحله که از سوی این موسسه به اجرا درآمده است، گفت: طرح ملی رحله یک ابداع از سوی بیت‌الاحزان برای ترویج حفظ قرآن است که از سال 1390 به صورت پاره‌وقت در تابستان در بخش شبانه‌روزی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: این طرح از آنجایی که مورد استقبال نوجوانان و جوانان نیز قرار گرفت و همچنین در بازدید حجت‌الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی اوقاف از موسسه بیت‌الاحزان هم مورد قبول واقع شد قرار بر این شد که این طرح به صورت ملی برگزار شود.

روابط عمومی مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) تاکید کرد: پس از برپایی جلسات و توافق و همکاری میان موسسه قرآنی بیت‌الاحزان با سازمان اوقاف و امور خیریه، تشکل‌های قرآنی و معاونت قرآن و عترت به این نتیجه رسیدیم که این دوره از کلاس‌های آموزشی به صورت ملی برگزار شود.

شهسوار یادآور شد: در سال 1394 این طرح در 32نقطه کشور با حضور1400 متقاضی برگزار شد که 1200 نفر آنها 4جزء را حفظ کردند و مابقی متقاضیان بین دو الی سه جزء حفظ را داشتند، این طرح درسال 1395 به 39 نقطه کشور افزایش پیدا کرد و نشان داد که استقبال از این طرح بسیار خوب بوده است.

وی افزود: این طرح زمینه‌سازی حضور نوجوانان در مدارس شبانه‌روزی قرآنی را فراهم کرد، البته نباید فراموش کرد که در سال گذشته موسسه با مشکلات مالی زیادی مواجه شد، به همین خاطر نتوانستیم حقوق بسیاری از اساتید را پرداخت نماییم و  از این رو امسال سعی کردیم حجم کار را با وجود استقبال فراوان کاهش دهیم.

روابط عمومی مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با بیان اینکه امسال در 23 نقطه طرح رحله برپا خواهد شد، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما بر این است که هزار نفر در طرح امسال حضور پیدا خواهند کرد، روال اداری نیز بر این شکل است که پس از ثبت‌نام افراد در مصاحبه حضوری شرکت کرده و افراد منتخب در دوره حضور پیدا خواهند کرد، مصاحبه هم در حیطه روان‌خوانی از متقاضیان گرفته می‌شود.

شهسوار ابراز داشت: ما علیرغم موضوع حفظ چهار جزء در بخش‌های مختلف سبک زندگی، محافل انس با قرآن و برنامه‌های اردویی نیز فعالیت‌هایی خواهیم داشت.

وی در مورد زمان ثبت‌نام و  مراحل آن نیز تصریح کرد: در این مدارس تنها در رده سنی 14 تا 22 سال و به شرط مجرد بودن متقاضی پذیرفته می‌شود، علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به سایت مؤسسه بیت‌الاحزان به آدرس www.beytolahzan.ir مراجعه كنند.

روابط عمومی مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) اضافه کرد: در پایان دوره تحصیلی نیز به نفرات برگزیده هدایای اهداء می‌شود، همچنین تمام متقاضیان کارنامه و مدرک تحصیلی خود را دریافت می‌کنند، این دوره‌ها از هشتم تیر آغاز و تا دوم شهریور ادامه خواهد داشت.

شهسوار بیان کرد: در این دوره ما 18طرح را خواهیم داشت که 5 طرح آن توسط موسسه بیت‌الاحزان و 13طرح توسط سایر موسسات و ادارات قرآنی انجام می‌شود،امید است اطلاع‌رسانی خوب در این زمینه به خصوص درفضای مجازی به درستی انجام شود./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات