۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۹۷۰۴۴
معاون فرهنگی اداره اوقاف خوزستان خبر داد؛

برگزاری طرح نشاط معنوی در تابستان

حجت الاسلام فرهادی نژاد با اشاره به برگزاری جشن های نیمه شعبان گفت: در ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی و در تابستان طرح نشاط معنوی را در خوزستان برگزار خواهیم کرد.
اوقاف

حجت الاسلام مرتضی فرهادی نژاد، معاون فرهنگی اداره اوقاف خیریه خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با تشریح برنامه های فرهنگی این اداره گفت: طرح ملی قرآن کریم از شش سال گذشته تا به امروز در مساجد و بقاع متبرکه به صورت مستمر برگزار می شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف خیریه خوزستان با بیان اینکه حدود 100 هزار نفر در سامانه جامع موقوفات به عنوان حافظ موقوفات در مساجد و بقاع متبرکه ثبت شده اند، گفت: طرح آرامش بهاری را در تعطیلات سال نو با برپایی خیمه های فرهنگی، معرفتی، اقامه نمازجماعت و مشاوره برای زائرین و مسافرین نوروزی توسط طلاب برگزار کردیم.

این مقام مسؤول درباره تشکیل طرح نشاط معنوی در تابستان گفت: برگزاری کلاس های آموزشی، مشاوره کودک و نوجوان، قرآنی و فقه اسلامی در قالب طرح نشاط معنوی را از ابتدای تابستان امسال در بقاع متبرکه و در مساجد برگزار خواهیم کرد که در آن روحانیان بومی و اعزامی از قم جهت تبلیغ اعزام می شوند.

حجت الاسلام فرهادی نژاد در رابطه با برنامه های ماه مبارک رمضان بیان داشت: طرح ضیافت الهی را که در یک دوره45 روزه که با طرح نشاط معنوی ادغام شده است، برگزار خواهیم کرد.

وی با تشریح برنامه های جشن نیمه شعبان در سراسر استان خاطرنشان کرد: در نیمه شعبان جشن های باشکوه متعددی در بقاع متبرکه همچون حضرت دانیال نبی(ع) شوش، علی بن مهزیار اهوازی، امام زاده حیدر و امام زاده اباذر بهبهان، سبزقبا و محمدبن جعفرطیار در دزفول و دیگر بقاع متبرکه شاخص استان برگزار خواهد شد که زمان آن متعاقبا اعلام می شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف خیریه خوزستان از ویژه برنامه جشن نیمه شعبان خبر داد و اظهار داشت: جشن بزرگ نیمه شعبان در مقام حضرت صاحب الزمان همه ساله با حضور انبوه عاشقان منجی عالم بشریت برگزار خواهد شد که پیش بینی ما شرکت بیش از پنجاه هزار نفر در آن است و در این ویژه برنامه آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان حضور خواهد داشت که مجری گری جشن بر عهده سیدجواد هاشمی خواهد بود و حجت الاسلام و المسلمین شرف خوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به سخنرانی خواهد پرداخت.

این مقام مسؤول در رابطه با ویژه برنامه نیمه شعبان در مقام صاحب الزمان(عج) ادامه داد و گفت: در این ویژه برنامه مولودی خوانی، برنامه طنز، ترانه های بومی و محلی برگزار خواهد شد همچنین بعد از مراسم جشن مراسم معنوی در همان بقعه متبرکه تا لحظات نیمه های شب و سحر ادامه داده خواهد شد./945۳/۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات