۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۴۹۷۱۰۲
آیت الله حسینی قزوینی مطرح کرد؛

وحشت نظام سلطه از گرایش جامعه جهانی به مهدویت

رییس شبکه جهانی ولایت با اشاره به طرح های مختلفی که برای مبارزه با فرهنگ مهدویت ارائه می شود، گفت: نظام سلطه و غرب از گرایش جامعه جهانی به مهدویت دچار وحشت شده است.
آیت الله حسینی قزوینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد حسینی قزوینی، رییس شبکه جهانی ولایت در تالار بیداری اسلامی در جامعه الزهرا(س) با اشاره به جایگاه مهدویت در کتاب و سنت، گفت: تمامی تفاسیر شیعه و سنی و منابع روایی فریقین درباره مهدویت به قدری زیاد است که به کمتر موضوعی به اندازه مهدویت در منابع روایی شیعه و اهل سنت پرداخته شده است.

وی افزود: در قرآن کریم ۳۲۴ آیه در تفاسیر شیعه و سنی به صراحت، کنایه و یا اشاره به مبحث مهدویت دارد.

رییس شبکه جهانی ولایت با بیان اینکه موضوع شأن نزول اساسی‌ترین موضوع علوم قرآنی است، تصریح کرد: مخالفان ما به ویژه وهابیت در فضای مجازی و رسانه‌ای مرتب بر طبل ایجاد شبهات می کوبند که اگر مهدویت دارای جایگاه والایی است، چرا خداوند در قرآن کریم یک آیه در باره مهدویت ذرک نکرده است که در پاسخ به این سوال باید دقت کرد که برخی از  مخالفان، همین شبهه را درباره امامت دارند که امام صادق(ع) در پاسخ به این سوال فرمودند که در رابطه با نماز در کجای قرآن کریم درباره تعداد رکعات، نماز صبح و ظهر و عصر آیه آمده است»

قرآن مهم ترین سند مهدویت

آیت الله حسینی قزوینی ادامه داد: قرآن کریم برای ما حجت است، اما با توجه به آیه شریفه «وَ أَنْزَلْنا إِلَيْکَ الذِّکْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ ما نُزِّلَ إِلَيْهِمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَکَّرُونَ؛ و ما این ذکر (قرآن) را بر تو نازل کردیم، تا آنچه به سوی مردم نازل شده است برای آنها روشن سازی و شاید اندیشه کنند» و همچنین آیه شریفه «وَ ما آتاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ؛ آنچه را رسول خدا برای شما آورده بگیرید (و اجرا کنید)»، سنت آنچنان ضمیمه قرآن کریم شده است که قرآن مجید بدون سنت مفهوم پیدا نمی‌کند.

وی افزود: اگر ملاک در فهم قرآن کریم، مسأله روایات و شأن نزول است، در قرآن کریم ۳۲۴ آیه شریفه درباره مهدویت همراه با شأن نزول استخراج شده است، بنابراین جایگاه مهدویت در قرآن کریم واضح و روشن است.

نزدیک ۶ هزار روایت از منابع شیعه و سنی در حوزه مهدویت گردآوری شده است

رییس شبکه جهانی ولایت تصریح کرد: در رابطه با بحث مهدویت در منابع روایی شیعه به قدری روایات متعدد وجود دارد که جای شبهه باقی نمی‌ماند که موضوع مهدویت بزرگترین دغدغه پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده است.

آیت الله حسینی قزوینی افزود: کتاب‌هایی که در حوزه مهدویت نوشته شده است، بخش عظیمی از آن ها قبل از ولادت حضرت به رشته تحریر در آمده اند و اصحاب امام موسی کاظم(ع)، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) کتاب های ارزنده ای در این زمینه تألیف کرده اند.

وی افزود: آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، مرجع تقلید شیعیان در کتاب گرانقدر «منتخب الأثر» احادیث متعددی را که نزدیک ۶ هزار روایت از منابع شیعه و سنی در حوزه مهدویت است، نقل می کنند که ۳ هزار و ۶۶۶ روایت از آن روایات، نه تنها موضوع مهدویت را اثبات می کند، بلکه موضوع امامت ائمه اطهار(ع) را هم مطرح می کند.

250 نفر از اندیشمندان اهل سنت به صراحت به ولادت حضرت مهدی(عج) اشاره کردند

رییس شبکه جهانی ولایت اظهار کرد: برخی این شبهه را ایجاد کردند که امام حسن عسکری(ع)فرزندی نداشتند، در حالی که در کتب روایی، ۱۴۶ روایت با این مضمون که امام زمان(عج) فرزند امام حسن عسکری(ع) هستند، آمده است.

آیت الله حسینی قزوینی در ادامه به کتاب های علمای اهل سنت درباره مهدویت اشاره و عنوان کرد: برخی علمای بزرگ اهل سنت هم احادیث مرتبط با مهدویت شامل مقدمات ظهور، ولادت حضرت، کیفیت حکومت و گسترش حضرت مهدی را در کتاب های خود آورده اند.

وی افزود: در میان علمای اهل سنت،۲۵۰ نفر از اندیشمندان اهل سنت به صراحت به ولادت حضرت مهدی(عج) اشاره کردند؛ همچنین ۳۱۸ روایت درباره طول عمر حضرت مهدی(عج) بیان شده است، در حالی که امروز در رسانه ها و فضای مجازی، اذهان جونان ما را مشوش می کند که چگونه انسانی بیش از هزار سال عمر می کند.

وحشت نظام سلطه از گرایش جامعه جهانی به مهدویت

رییس شبکه جهانی ولایت با اشاره به وحشت نظام سلطه و غرب از گرایش جامعه جهانی به مهدویت گفت: در دین اسلام، مسیحیت و حتی در یهودیت و زرتشتی و ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی، موضوع مهدویت و مصلح جهانی مطرح شده است.

آیت الله حسینی قزوینی ادامه داد: «فرانسیس فوکویاما»، بزرگترین نظریه پرداز کاخ سفید کتاب های زیادی در حوزه خطر اسلام و تشیع نوشته است که یکی از آنها کتاب «پایان تاریخ» درباره موضوع مهدویت است.

وی ادامه داد: «فرانسیس فوکویاما» در همایشی تصریح می کند«شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست، پرنده ای است که دوبال دارد یک بال سبز و یک بال سرخ؛ بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالت خواهی اوست چون شیعه در انتظار عدالت به سر می برد، امیدوار است و انسان امیدوار هم شکست ناپذیر است، نمی توانید کسی را تسخیر کنید که مدعی است فردی خواهد آمد که در اوج ظلم و جور، دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد».

مهدی سازی و ایجاد مدعیان دروغین روش نظام سلطه برای تقابل با مهدویت است

رییس شبکه جهانی ولایت افزود: «فرانسیس فوکویاما» برای مبارزه با فرهنگ مهدویت طرح های مختلفی ارائه داده است که یکی از طرح های او، ایجاد مهدی های دروغین از میان اهل سنت و شیعیان بوده است و بهترین راه مبارزه با مهدویت را مهدی‌سازی در خاورمیانه ذکر کرده است.

آیت الله حسینی قزوینی تصریح کرد: امروز افرادی در میان مسلمانان حضور دارند که خود را نماینده، فرزند و یا خود امام زمان معرفی می کنند و اذهان جوانان و مسلمانان جاهل را تحت تأثیر قرار می دهند، در حالی که این افراد از سوی دشمنان اسلام حمایت می شوند.

وی با بیان اینکه شبکه جهانی ولایت به چهار زبان زنده دنیا پخش می شود و بیش از ۱۲۰ میلیون بیننده دارد؛ گفت: شبکه جهانی ولایت برای مناظره و مباهله با مدعیان دروغین مهدویت اعلام آمادگی کرده است، اما تا کنون هیچ یک از آنان جرئت آمدن به میدان را نداشتند.

رییس شبکه جهانی ولایت افزود: در سال های ۸۲ و ۸۳ که کشور عراق به تصرف ارتش آمریکا درآمده بود، سربازان آمریکایی به دنبال حضرت مهدی(عج) می گشتند و این موضوع نشان از ترس و وحشت آنان دارد.

حدیث خلفایی أثنی عشر قوی‌ترین دلیل بر اثبات امامت ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) است

آیت الله حسینی قزوینی با بیان این که اصل مهدویت غیرقابل انکار است؛ به حدیث «خلفایی أثنی عشر» اشاره و تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) در این حدیث فرمودند: «جانشینان من و خلفا و اولیا و ائمه بعد از من ۱۲ نفر هستند».

وی ادامه داد: در بسیاری از روایات سنی و شیعه داریم که تمام خلفای دوازده گانه از بنی هاشم هستند و این که حضرت مهدی(عجّل الله تعالی فرجه) جزء خلفای أثنی عشر است.

رییس شبکه جهانی ولایت یادآور شد: حدیث خلفایی أثنی عشر بزرگترین دلیل بر حقانیت اهل بیت(ع) و مهم‌ترین دلیل بر حقانیت شیعه و قوی‌ترین دلیل بر اثبات امامت ائمه اطهار(ع) و امام زمان(عج) است./968/پ۲۰۱/ی

ارسال نظرات