۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۹۷۲۶۱
امام جمعه الشتر:

صالح بودن مهم ترین ویژگی منتظران ظهور است

امام جمعه الشتر با بیان اینکه منتظران منجی بشریت باید خود را به اخلاق و معنویت آراسته کنند و افرادی صالح باشند، گفت: این آراستگی زمینه ساز ظهور است.
امام جمعه الشتر

حجت الاسلام سید سجاد موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در کتاب آسمانی وعده ظهور خاتم پیامبران و منجی عالم بشریت امام عصر(عج) را داده اند.

وی افزود: در قرآن که کتاب آسمانی و معجزه الهی است، در این کتاب آسمانی به منجی عالم بشریت که حکومت در این زمین را به ارث می برد و بقیه الله است، وعده داده شده است.

امام جمعه الشتر با اشاره به اینکه در روایات نیز به موضوع مهدویت مکرر اشاره شده است، خاطرنشان کرد: منتظران حضرت ولی عصر(عج) که در انتظار مصلح به سر می برند خود باید صالح باشند.

وی اظهار داشت: منتظران ظهور باید براساس آنچه که در حکومت نبوی، دولت علوی و سیره معصومین(ع) مشاهده می کنند خود را به اخلاق حسنه و معنوی آراسته کنند.

حجت الاسلام موسوی داشتن معرفت نسبت به امام زمان(عج) و تمسک به ریسمان ولایت اهل بیت(ع) را از دیگر ویژگی های منتظران عنوان کرد و گفت: تهذیب نفس و اصلاح اجتماعی برای آماده سازی زمینه ظهور از وظایف منتظران است.

وی انتظار فرج را افضل اعمال خواند و گفت: از وظایف مهم مردم در عصر غیبت، انتظار فرج است و در روایات فراوانی به مسأله صبر در زمینه انتظار فرج اشاره شده است.

امام جمعه الشتر با تأکید بر ضرورت فعالیت تبلیغی مبلغان در زمینه بیان ویژگی ها و شاخصه های امام زمان(عج)، بیان داشت: باید آحاد جامعه به ویژه نسل جوان را با ابعاد شخصیتی حضرت مهدی(عج) آشنا ساخت./9459/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات