۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۹۷۵۱۰
نماینده خبرگان مطرح کرد؛

ضرورت تبعیت فقهای دین از ولی فقیه در دوران غیبت

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی با اشاره به ضرورت حضور ولی فقیه در دوران غیبت به عنوان نائب امام زمان(عج) گفت: همه مردم و حتی فقهای دین باید از ولی فقیه تبعیت کنند تا زمینه برای ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی‌خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) اظهار داشت: ما به خاطر مصالحی که خداوند از آن با خبر است در دوران غیبت به سر می بریم و در این زمانه وظیفه آنهایی که اهل دین هستند، این است که باید در حد امکان با اجرای احکام و قوانین الهی، عدالت و حقوق زمینه را برای ظهور ایشان فراهم کنیم.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: ما باید در دوران غیبت وظیفه ای که خود ایشان برای ما مشخص کرده اند عمل کنیم؛ امام زمان(عج) دستور داده است که در دوران غیبت نیازی نیست به دنبال ایشان بگردیم، چراکه مصلحت نیست ما ایشان را ببینیم بلکه دستور داده اند در این دوران به نواب ما رجوع کنید.

ولی فقیه راهنمای امت است

وی با بیان این که ولی فقیه راهنمای امت در دوران غیبت به شمار می رود، عنوان کرد:  ولی فقیه بر اساس معیارها و شاخصه هایی نمایندگی عام از امام زمان(عج) دارند و خود ایشان امروز ما را در رخدادهای فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی به ولی فقیه احاله داده و رویگردانی از ولی فقیه را امری ناپسند می داند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی تصریح کرد: هرکس می خواهد وارد خانه ای بشود باید از درب خانه داخل شود و نمی تواند از دیوار بالا برود چراکه او را متهم به دزدی می کنند، بنابر این ادعا که بگوییم ما خودمان می توانیم با حضرت امام زمان(عج) ارتباط برقرار کنیم و نیازی به ولی فقیه نداریم حرفی کاملا اشتباه و غیرمنطقی است و مسأله ای خلاف موازین شرعی است.

پذیرش قول مدعیان تشرف حجت عقلی و شرعی ندارد

وی با ابراز تأسف از این که روز به روز مدعیان مهدویت و متوهمان ارتباط با امام زمان(عج) در حال ازدیاد است، گفت: ما هیچ حجت و دلیل عقلی و شرعی نداریم که ادعای فردی مبنی بر تشرف نزد امام زمان(عج) را بپذیریم و تنها کسی ما حجت و دلیل شرعی و عقلی مبنی بر پذیرش سخن او داریم ولی فقیه است که نماینده حضرت محسوب می شود.

استاد درس اخلاق حوزه با اشاره به خطرهای شدید دوران آخرالزمان ابراز داشت: در این دوران همه مردم بویژه جوانان دلداده امام زمان(عج) باید مراقب باشند و تحت تأثیر خرافات و توهمات برخی قرار نگیرند و در مصداق دچار اشتباه نشوند، چراکه امروز راهزنان و دزدان عقیده بسیار زیاد هستند.

وی در پایان تصریح کرد: این درست است که همه فقها نیابت عام از طرف امام زمان(عج) دارند ولی باید توجه داشت در حقیقت یک نفر که از بقیه فقها در ویژگی های مختلف برتری دارد باید در رأس حکومت اسلامی قرار بگیرد و همه مردم و حتی علمای دین نیز از وی پیروی کنند./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات