۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۹۷۷۹۵
مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری کارگاه آموزشی مصاحبه در حوزه علمیه خراسان شمالی

مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: همزمان با ایام جذب و پذیرش طلاب جدید در مدارس علمیه استان، کارگاه آموزشی مصاحبه با حضور اساتید حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد.
حجت الاسلام سعادتی

حجت‌الاسلام امید سعادتی، مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری یک دوره آموزشی مصاحبه در حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: این کارگاه آموزشی همزمان با ایام جذب و پذیرش طلاب جدید و به‌منظور جذب کیفی طلبه در مدارس علمیه استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این دوره آموزشی یک‌روزه بیش از 40 نفر از اساتید و مسؤولان آموزش مدارس علمیه استان حضور داشتند، ادامه داد: کارگاه آموزشی مصاحبه با تدریس حجت‌الاسلام جانباز از اساتید حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به اینکه پذیرفته‌شدگان در آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه پس از کسب حد نصاب نمره قبولی وارد مرحله مصاحبه می‌شوند، تصریح کرد: در این راستا و به‌منظور آشنایی اساتید و مسؤولان آموزشی مدارس علمیه استان با اصول و فنون و مهارت‌های مصاحبه این دوره آموزشی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از دو هزار متقاضی خواهر و برادر برای تحصیل در 14 مدرسه علمیه استان ثبت‌نام کرده و در پانزدهم اردیبهشت‌ماه در آزمون کتبی ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی شرکت و باهم رقابت کردند.

به گفته حجت‌الاسلام سعادتی با توجه به سهمیه مدارس علمیه استان برای جذب طلاب جدید، امید می‌رود برای سال تحصیلی آتی بیش از 500 طلبه بعد از طی مراحل پذیرش، جذب حوزه علمیه خراسان شمالی شوند.

وی اظهار کرد: پس از برگزاری آزمون کتبی، پذیرفته‌شدگان در آزمون به مرحله مصاحبه و آزمون شفاهی راه یافته و پس از آن پذیرفته‌شدگان در فصل تابستان دوره تثبیتی یک‌ماهه را گذرانده و آنگاه وارد سیستم آموزشی حوزه علمیه شده و کلاس‌های آنها هم از ابتدای پاییز آغاز خواهد شد.

مسؤول پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی یادآور شد: پارسال هزار و 200 نفر برای ورود به مدارس علمیه خراسان شمالی نام‌نویسی کرده بودند که در پایان 280 نفر پس از طی مراحل مختلف در حوزه علمیه خراسان شمالی جذب و پذیرش شدند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه پارسال به مدیریت استانی ارتقاء یافت.

شایان ذکر است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 461 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./302/9314/ب1

ارسال نظرات