۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۴۹۸۰۶۳
حجت الاسلام لرستانی:

رعایت اخلاق از موارد مهم اصلاح جامعه است

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه چگنی گفت: برای زدودن رزائل اخلاقی و زشتی ها باید اخلاق اسلامی رعایت شود تا زمینه اصلاح جامعه فراهم شود.
حجت الاسلام لرستانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی لرستانی ظهر امروز در نشست اخلاقی که در حسینه نیروی انتظامی شهرستان چگنی برگزار شد، گفت: نیروی انتظامی به عنوان معلم اجتماعی است و تمام سعی و تلاش این نهاد باید منجر به ایجاد آرامش در جامعه شود.

وی با بیان اینکه منش اخلاق اسلامی در رفتار و کردار از مواردی است که موجب اقتدار نیروهای انتظامی می شود، افزود: منش اخلاقی مجموعه ویژگی های شخصیتی و رفتاری است

حجت الاسلام لرستانی بیان داشت: این مجموعه اخلاقی شامل رعایت آنها بر هر کس لازم است و این مهم شامل ولایتمداری، رعایت تقوا، سعه صدر داشتن در هر کاری، پشتکار و جدیت و امانتداری، صداقت و راستگویی، مهربانی و خوش اخلاقی، تکریم و تجلیل از دیگران است.      

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی بین دیگر نیروهای نظامی بیشترین رابطه را با مردم دارد و در عین استقامت، قدرت و تسلط بر اوضاع شهر باید از اخلاق اسلامی برخوردار باشد، خاطرنشان کرد: اخلاق اسلامی مردم را به حکومت و نظام جذب می کند و هر چقدر به مردم با محبت عمل شود، اثربخشی کار بالا می رود.

مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه چگنی با بیان اینکه از معجزات پیامبر(ص) در سطح جامعه رعایت اخلاق حسنه بود و نتیجه رفتار پیامبر(ص) گرایش مردم به اسلام بود، اظهار داشت: از موارد مهم اصلاح جامعه رعایت اخلاق است.

وی تصریح کرد: همه ما باید یک الگوی خوب برای جامعه باشیم و قدرت همراه با محبت موجب نتیجه گرفتن و اثر بخشی بین مردم می شود.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه ما نباید نسبت به مفاسد اخلاقی و مراکز فساد کم اهمیت باشیم، خاطرنشان کرد: عدم توجه به این امورات نظام را دچار چالش می کند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در رابطه با وظایف نیروی انتظامی می فرمایند: وقتی ناامنی اخلاقی جلوی چشم می آید نیروی انتظامی است و هر گونه پیشرفت انتظامی در زندگی مردم و روحیه آنان تأثیرگذار خواهد بود، افزود: مقابله با نامنی و حفظ حرمت جان و مال مردم از مسائل واقعی زندگی آنان است.

حجت الاسلام لرستانی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در سالم سازی محیط اجتماعی باید تمام تلاش خود را در سطح جامعه انجام دهد تا به واسطه این موارد جامعه ای به دور از رذائل اخلاقی داشته باشیم./9459/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات