۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۵
کد خبر: ۴۹۸۱۹۰

آزمونی دیگر در راه است

انتخابات، نماد دموکراسی دینی و فرصتی برای سهیم شدن در سرنوشت کشور است، گامی که اگر به درستی برداشته شود خادمانی از ملت برای خدمت گزاری انتخاب می شوند.
انتخابات

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، چند روز به 29 اردیبهشت مانده است، مردم کشور و شهر ما خود را برای آزمونی دیگر آماده می کنند، آرای برخی هم اکنون مشخص است، اما برخی دیگر در تکاپو برای شناخت بهتر هستند.

باید شناخت تا بتوان به درستی قضاوت و انتخاب کرد، شناخت صحیح  همچون چراغی روشن است که  آینده را نشان می دهد.

برخی برای شناخت صحیح فرصت زیادی را صرف می کنند، پای سخنان بزرگان می نشینید و به برنامه های نامزدهای انتخابات با چشم و عقلی روشن و باز گوش می دهند و در نهایت انتخاب خواهند کرد.

 انتخابات، نماد دموکراسی دینی و فرصتی برای سهیم شدن در سرنوشت کشور است،  گامی که اگر به درستی برداشته شود خادمانی از ملت برای خدمت گزاری انتخاب می شوند.

 مسئولانی که خود را خادم ملت بدانند، دغدغه مردم دارند و شبانه روز را برای خدمت بیشتر نمی شناسند و نتیجه این تلاش ها آبادانی، رشد و توسعه شهرها و کشور خواهد شد.

نخستین اصل در هر انتخابات حضور گسترده مردم است و انتخاب صحیح چون مهری برای تایید اصل نخست است.

امروز دوست و دشمن ملت در سراسر جهان چشم به حضور مردم دوخته اند و بی شک حضور گسترده مردم توطئه های دشمنان را خنثی و باعث عزت و اقتدار کشور در عرصه های مختلف بین المللی خواهد شد.

قرار است در انتخابات 29 اردیبهشت جمعی به عنوان نماینده مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب شوند.

انتخاب صحیح اعضای شوراهای اسلامی شهر بستری برای آبادانی شهر ها و موفقیت روز افزون شهرداری ها خواهد شد.

در حالی که تجربه ثابت کرده است، انتخاب نادرست منجر به راه یابی افرادی ناتوان، رانت خوار و زمین خوار به شوراها شده ودر این شرایط تنها باید شاهد رکود فضای شهری خواهیم شد.

 

حضور در انتخابات نماد بصیرت سیاسی ملت است

حجت الاسلام قاسم متقی نیا، امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به توطئه های دشمن برای ایجاد نا امنی در جامعه و نا امید کردن مردم نسبت به آینده کشور، گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات خنثی کننده توطئه های دشمنان و سیلی محکمی به دشمنان ملت و نظام است.

وی با تاکید بر ضرورت حضور حماسی و پرشور مردم در پای صندوق های اخذ رای، افزود: حضور گسترده مردم در پای صندوق های اخذ رای و همچنین پایبندی دولتمردان به قانون، خنثی کننده توطئه دشمنان است.

امام جمعه موقت خرم آباد، انتخابات را مظهر حماسه سیاسی ملت دانست و خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در پای صندوق های اخذ رای نمایش بصیرت سیاسی مردم است.

وی حضور مردم در انتخابات را محکم ترین پشتوانه نظام دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری انتخاباتی با حضور گسترده مردم موجب عزت و اقتدار کشور در عرصه های مختلف بین المللی خواهد شد.

حجت الاسلام متقی نیا، با اشاره به وجود فشار تحریم ها و مشکلات اقتصادی در جامعه، که با هدف ناامید کردن مردم از آینده کشور و ایجاد بدبینی انجام می شود، ابراز کرد: راه مقابله با این اهداف پایبندی به قانون و پرهیز از هر گونه اقدام غیر قانونی توسط عوامل اجرایی کشور است.

 

داشتن روحیه جهادی وپایبندی به اقتصاد مقاومتی از شاخص های انتخاب اصلح است

حجت الاسلام سید جعفر هاشمی نژاد، امام جمعه نور آباد، با تاکید بر ضرورت حضور آگاهانه و پرشور مردم در انتخابات مهم ترین رکن برگزاری انتخابات، گفت: اولویت اول در انتخابات مشارکت حداکثری و اولویت بعدی انتخاب فرد اصلح است.

 وی با بیان اینکه باید به کسی رأی دهید که ولایی، عادل در سپردن مسئولیت و نسبت به بیت المال و از نظر اخلاقی متواضع باشد، افزود: برخی برای رسیدن به قدرت، ازشیوه ماکیاولیستی استفاده کرده و به بداخلاقی های انتخاباتی رو آورده اند.

حجت الاسلام هاشمی نژاد، پایبندی به مبانی و ارزش های اسلام، خدمتگزاری به مردم، استکبارستیزی و شجاعت، توکل برخدا، ساده زیستی و پرهیز از اشرافی گری، را از ویژگی های فردی لازم برای نامزد اصلح دانست.

امام جمعه دلفان، تاکید کرد: کارآمدی، داشتن روحیه جهادی و پایبندی به اقتصاد مقاومتی برای رئیس جمهور آینده لازم و ضروری است.

هر برگ رای مردم امانتی در دست مجریان برگزاری انتخابات است

 

حجت الاسلام پرویز صالحی، امام جمعه موقت الشتر نیز حضور مردم در صحنه انتخابات را خنثی کننده توطئه های دشمنان نامید و گفت: حضور مردم موجب عزت و اقتدار کشور و خنثی شدن توطئه های دشمنان خواهد شد.

وی حضور در انتخابات را هم حق برای مردم و هم یک تکلیف شرعی دانست و افزود: نباید در انجام این تکلیف کوتاهی صورت گیرد.

حجت الاسلام صالحی، تاکید کرد: حضور حماسی مردم در انتخابات را حرکت در راستای حراست از دستاوردهای انقلاب و نظام  است.

وی تصریح کرد: برقراری و حفظ امنیت کشور، پیشرفت اقتصادی و آبادانی و کوتاه شدن دست توطئه گران از دیگر آثار حضور  گسترده مردم در انتخابات است.

حجت الاسلام صالحی، همچنین با تاکید بر ضرورت صیانت از آرامی مردم، افزود: هر برگ رای مردم امانتی است که باید مجریان انتخابات از آن حراست کنند.

امام جمعه موقت الشتر، با اشاره به رهنمودهای رهبری در خصوص صیانت از آرای مردم، گفت:  صیانت از آرای مردم موجب دلگرمی مردم و پرشور شدن صحنه های حضور خواهد شد.

 

مر قانون، کلید واژه  انتخابات 29 اردیبهشت است

حبیب اله خجسته پور، رئیس ستاد انتخابات استان لرستان، نیز با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات، گفت: انتخابات امسال تأثیر بسیار مهمی بر جایگاه ایران در معادلات سیاسی و بین‌المللی دارد.

وی با دعوت از عموم مردم برای حضور دشمن شکن در عرصه انتخابات، گفت: حضور پرشور و حداکثری مردم اقتدار نظام را یک بار دیگر به جهانیان ثابت می کند.

خجسته پور، شرکت در انتخابات را نماد مردم سالاری دینی دانست و افزود: تمام تلاش خود را بدون توجه به نتیجه انتخابات در راستای برگزاری هرچه با شکوه تر و حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در استان به کار خواهیم گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران در زمینه تامین امنیت و برگزاری هر چه با شکوه تر انتخابات تمام سعی خود را باید به کار گیرند، گفت: همه باید برای برگزاری انتخابات سالم در امنیت کامل، به دور از هرگونه جانبداری سیاسی و با رعایت قانون تلاش کنیم.

خجسته پور، مر قانون را کلید واژه انتخابات دانست و افزود: رای مردم حق الناس است و باید از آن حفاظت و صیانت شود.

وی یادآور شد: برای جلوگیری از تخلفات شبکه های اجتماعی و فضای مجازی کارگروه پیشگیری از جرایم انتخاباتی در استان تشکیل شده و اینگونه تخلفات را جمع بندی و در سامانه اطلاع رسانی به وزارت کشور منعکس می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان، با بیان اینکه روند انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به خوبی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی مسئولان و مجریان انتخابات برگزاری انتخاباتی قانونمند، با شکوه و با حضور حداکثری است که در واقع اعلام پشتیبانی مردم از نظام جمهوری اسلامی از طریق مشارکت حداکثری است.

وی خطاب به مردم استان لرستان، بیان کرد: مردم عزیز و فهیم استان لرستان، شک نکنند انتخابات را در کمال سلامت و قانونمندی برگزار خواهیم کرد.

خچجسته پور، خاطرنشان کرد: اولویت ستاد انتخابات استان فراهم کردن تمام شرایط اعم از سلامت، امنیت و قانونمندی برای حضور پرشور و حداکثری مردم در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه پای صندوق های رای است.

 

دستگاه قضایی فارغ از جناح بندی سیاسی بر گزاری انتخابات نظارت دارد

جعفر بدری، رئیس کل دادگستری لرستان، هم با تاکید بر ضرورت حضور دشمن شکن مردم در عرصه انتخابات، گفت: دستگاه قضایی از هیچ تلاشی برای زمینه سازی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دریغ نمی کند.

وی افزود: دستگاه قضایی با بی طرفی کامل و به دور از ایجاد فضای امنیتی زمینه شور و نشاط انتخاباتی در مردم را فراهم می کند تا بتوان انتخاباتی با حضور حداکثری مردم برگزار کرد.

بدری، با بیان اینکه تخلفات و جرائم مرتبط با انتخابات خیلی حساب شده و ابتدا توسط دادستان ها در هر بخش و شهرستانی مورد رسیدگی قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد:  به منظور دریافت اطلاعات درست از تخلفات انتخاباتی در روز انتخابات، قضاتی از دادگستری به همراه ماموران نیروی انتظامی ناظر بر صندوق ها هستند تا در صورت بروز اختلافات بین دستگاه های اجرایی و جناح های سیاسی اخبار موثقی داشته باشند و بتوانند قضاوت و رسیدگی مطلوب و درستی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری لرستان، ابراز کرد:  دستگاه قضایی فارغ از جناح بندی های سیاسی، بدون توجه به سوابق سیاسی نامزدها و وعده و تبلیغات آنها و به دور از هرگونه جانبداری از نامزد خاصی بر برگزاری انتخابات نظارت دارد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات