۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۴۹۹۰۹۹
حماسه ۹۶/ امام جمعه تبریز:

انتخابات نماد مردم سالاری دینی است

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه انتخابات در نظام اسلامی تجلی مردم سالاری دینی است، گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی عامل ثبات نظام اسلامی و انقلاب است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز پس از حضور در پای صندوق رأی در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات در نظام اسلامی تجلی مردم سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه مردم با شرکت در انتخابات، در تعیین آینده کشور سهیم هستند، تصریح کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دارای اهمیت است و انتخابات ریاست جمهوری از آن جهت که انتخاب فرد دوم کشوری است و قدرت سیاسی بعد از رهبری است دارای اهمیت ویژه‌ای است

امام جمعه تبریز انتخابات را عرصه تحقق مردم سالاری دانست و گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی عامل ثبات نظام اسلامی و  انقلاب است، بنابراین پیام انتخابات برای دشمنان نظام اسلامی واضح و روشن است که نمی توانند در این کشور توطئه و تدابیر سوءی را بیندیشند.

وی با بیان اینکه این انتخابات پیامی نیز به دوستاران نظام اسلامی دارند که آنها نیز می توانند با الگو قرار دادن ملت ایران به استقلال و آزادی دست پیدا کنند، خاطرنشان کرد: حضور گسترده در انتخابات مؤثر در سرنوشت کشور و ملت است، بنابراین مردم با انتخاب خود فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری رییس قوه مجریه را دارای اختیارات خاص و دومین مقام عالی کشوری خواند و گفت: رییس جمهور منتخب باید با تشکیل کابینه‌ای مقتدر به دنبال رفع مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری مردم باشد و فرهنگ اسلامی را مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در ساعات اولیه انتخابات در پای صندوق‌های رأی، ادامه داد: به امید خدا این حضور در ساعات پیش روی رو به گسترش خواهد بود و مردم نیز تلاش کنند در اسرع وقت برای تعیین سرنوشت خود در پای صندوق رأی حاضر شوند و به وظیفه شرعی و ملی خود عمل کنند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر حفظ انضباط و قانون مداری در طول روند اخذ رأی، گفت: قانون مداری و نظم باید مورد توجه باشد تا کوچک ترین تشنج و التهابی به وجود نیاید و مورد سوء استفاده دشمن قرار نگیرد، امید است نظم و امنیت بعد از این نیز در کشور حاکم باشد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: توصیه رهبر معظم انقلاب به مردم شرکت گسترده، قانونمند، هوشمندانه و انتخاب فرد اصلح در انتخابات است، بنابراین مردم با توجه و هوشیاری در انتخابات شرکت کنند./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات