۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۰۲۲۷۲
حجت‌الاسلام پناهیان:

نشاط بندگی خداوند در مبارزه با صفات غلط حاصل می‌شود

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: بندگی خداوند شادی و نشاط عمیقی دارد که یکی از راهکارهای رسیدن به آن مبارزه با صفات و عادات غلط است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه چهارشنبه 10 خرداد در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و گفت: ما باید به عادت‌های ناشاد بودن درونی خود توجه کرده و آنها را از بین ببریم، مثبت بودن می‌تواند شادی عمیقی را در وجود انسان ایجاد کند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: بسیاری از مؤمنان از شادی عمیق محروم هستند و غیرمؤمنان هم وقتی می‌بینند که مؤمنان از ایمان خود عمیقا شاد نیستند، سراغ ایمان نمی‌روند.

وی افزود: بسیاری از انسان‌ها از عادات بدی نظیر حسادت، کینه‌توزی، سوءظن، عیب‌جویی، غضب، ترس و بسیاری صفات دیگر در رنج هستند و این موارد عادت اخلاقی آنها شده و سبب رنجشان می‌شود به همین علت نمی‌توانند روحی مثبت داشته و از شادی و نشاط ‌هایی که خداوند در زندگی برای او مقرر کرده است لذت ببرند.

حجت‌الاسلام پناهیان با ارائه پیشنهادی به آموزش و پرورش مبنی بر اینکه در دبیرستان‌ها درسی قرار داده شود که جوان‌ها در آغاز سن 15 سالگی خود را اسکن کنند که چه صفاتی از پدر و مادر خود گرفتند، گفت: اینکه شخص صفت خوبی از پدر و مادر به ارث برده باشد امتیاز او نیست بلکه از بین بردن صفات ارثی بد امتیاز محسوب می‌شود.

وی افزود: جوانان قدرت بالایی برای تغییر عادات بد در وجود خود دارند، آنان درباره دینداری دوست ندارند صرفا با تقلید از پدر و مادر خود جلو بروند بلکه می‌خواهند در این زمینه با تفکر و عقل انتخاب کرده و استقلال داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: باید درباره دین به جوانان خودآگاهی بدهیم که بتواند ویژگی‌های خوب و بد خود را آنالیز کرده و با ویژگی‌های بد مبارزه کرده و آنها را از بین ببرند، امروز دشمنان بشریت از خودآگاهی جوانان می‌ترسند چراکه اگر جوانان به این مرحله دست یابند اجازه نمی‌دهند عادات روحی غلط به آنها تزریق شود.

وی گفت: غلبه بر عادات روحی غلط چکش‌کاری می‌خواهد که نه در زمان کوتاه بلکه با صبر، استمرار و استقامت به دست می‌آید.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه یکی از عوامل شاد بودن شادی از خلقت خداوند است، اظهار داشت: آیا تا به حال از اینکه خداوند شما را خلق کرده است شاد شدید، این شادی چیزی نیست که با سخن گفتن قابل انتقال باشد بلکه به یک روحیه مثبت اندیش نیاز دارد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: اگر روحیه شخص مثبت اندیش نباشد نمی‌تواند از بسیاری از نعمات خدادادی لذت شادی و نشاط را دریافت کند بر همین اساس بندگی خداوند نیز برای او شادی و نشاط ایجاد نمی‌کند./807/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات