۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۵۰۲۴۵۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

ترویج سیره علوی، راه برون رفت جامعه دینی از بحران ها است

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که فراگیرشدن سیره علوی جامعه را در مسیر تعالی و سعادت حقیقی سوق خواهد داد، گفت: اگر جامعه امروز می خواهد راه رستگاری را طی کند باید سیره علوی را در همه بخش های جامعه نهادینه کند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران عصر امروز در مراسمی که با حضور جمعی از خیران در ساری برگزار شد، ماه مبارک رمضان را فرصت ارزشمندی برای کمک به محرومان و فقرا دانست و گفت: باید از این فرصت های طلایی جهت رفع آلام و گرفتاری های هم نوعان خود قدم برداریم.

وی با بیان این که در فرهنگ دینی ما کمک کردن به دیگران به ویژه محرومان و فقرا یک ارزش بسیار مهم است، افزود: فرهنگ دستگیری از محرومان جامعه در ماه مبارک رمضان باید بیش از همیشه مورد توجه آحاد مردم قرار گیرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خیران نواندیش همواره در کاهش فقر در جامعه نقش بسزایی داشته اند، خاطرنشان کرد: خیران و انسان های نیکوکار همواره نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت اقتصادی خانواده های محروم و مستضعف داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که خدمت به محرومان و مستضعفان یکی از بهترین ذخیره های الهی است، تصریح کرد: باید افراد متمکن و توانمند از لحظه های معنوی این ماه بابرکت در جهت یاری رساندن به محرومان و کسانی که دچار مشکلات اقتصادی هستند گام بردارند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هیچ لذتی در دنیا بالاتر از کمک به همنوع نیست، خاطرنشان کرد: با کمک به ایتام و محرومان جامعه در ماه مبارک رمضان توشه ای برای سفر آخرت خود برداریم که چیزی بالاتر از این نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم مؤمن و مسلمان کشورمان همواره در انجام کارهای خیر و نیکو پیشگام بوده اند، تصریح کرد: خدمت به محرومان جامعه بهترین و بزرگ ترین دخیره الهی است برای هر فرد مسلمان و مؤمن است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که هر فرد مؤمن آنچه که در توان دارد باید برای کاهش فقر در جامعه اسلامی قدم بردارد، خاطرنشان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فقر و محرومیت در این کشور اوج می زند اما پیروزی این انقلاب اسلامی زمینه کاهش فقر و تهیدستی در کشورمان را فراهم کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی و به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب نهادهای حمایتی بسیاری نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آغاز به کار کردند که نقش مهمی در کاهش فقر در جامعه دینی بر عهده دارند، گفت: خدمات ارزشمند این نهادهای حمایتی در رسیدگی به وضعیت ایتام و نیازمندان بسیار ماندگار و اثربخش بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که هر قدمی که در جهت گره گشایی از فرد مؤمن و مسلمانی برداشته شود مورد مقبول خداوند متعال قرار خواهد گرفت، بیان داشت: هیچ اقدامی در این دنیا ارزشمند تر از کمک به محرومان و مستمندان جامعه نیست.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که زندگی انسان باید در مسیر خیر و خیرخواهی باشد، تصریح کرد: امام خمینی(ره) همواره نسبت به محرومان و مستضعفان جامعه دغدغه داشتند و امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی همان مسیر را با جدیت بیشتری دنبال می کنند و در سخنرانی های خود رفع دغدغه های محرومان جامعه را به مسؤولان گوشزد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ادامه دهنده حکومت علوی دانست و گفت: امروز باید تلاش کنیم سیره علوی در همه بخش های جامعه امروز نهادینه شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ادامه دهنده همان مسیر حکومت علوی است، تصریح کرد: همان طور که نخستین امام شیعیان در دوران خود از همه ظرفیت ها جهت کمک و دستگیری از محرومان جامعه استفاده می کردند، امروز نیز توجه به فقرا و محرومان یک تکلیف مهم مسؤولان و مدیران جامعه دینی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فراگیرشدن سیره علوی جامعه را در مسیر تعالی و سعادت حقیقی سوق خواهد داد، بیان داشت: اگر جامعه امروز می خواهد راه رستگاری را طی کند باید سیره علوی را در همه بخش های جامعه نهادینه کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امروز سیره امام علی(ع) در بسیاری از جوامع اسلامی و غیر اسلامی به الگویی ارزشمند تبدیل شده است، افزود: شخصیت والای نخستین امام شیعیان امروز بسیاری از ملت های جهان را مجذوب خود کرده است و این فرصت ارزشمندی برای امت اسلامی به ویژه شیعیان است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در ماه مبارک رمضان علاوه بر عبادت و رازو نیاز با خداوند متعال باید تلاش کنیم از سیره حضرت علی (ع) نیز در زندگی فردی و اجتماعی خود نیز توشه ای برداریم، خاطرنشان کرد: این شب ها و روزها فرصت مناسبی برای بازشناسی ابعاد مختلف شخصیت نخستین امام شیعیان است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که عدالت و حق طلبی امام علی(ع) امروز باید بیش از پیش مورد توجه جامعه اسلامی قرار گیرد، گفت: اگر این دو اصل مهم از سوی مسؤولان و مدیران جامعه دینی مورد توجه قرار به حتم بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه رفع خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز جامعه جهانی تشنه بهره گیری از معارف علوی است، خاطرنشان کرد: سیره و روش آن حضرت باید در همه بخش های جامعه امروز نهادینه شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه خیرات و برکات است، تصریح کرد: سعادتمندی ما در بهره گیری صحیح از لحظه های معنوی این ضیافت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که باید از همه ظرفیت ها در کشور به منظور فقر زدایی بهره گیریم، افزود: یکی از مهم ترین نهادهای انقلابی که می تواند در این مسیر اقدامات ارزشمندی انجام دهد، کمیته امداد امام خمینی(ره) است./۲۰۲/۹۵۰/ب۱

ارسال نظرات