۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۵۰۳۹۵۸
حجت الاسلام ماندگاری:

معامله با خدا سود آورترین تجارت است

استاد حوزه علمیه معامله با خدا را سود آورترین تجارت بیان کرد و گفت: خداوند در همه عرصه‌ها اعم از سختی‌ها و خوشی‌ها برای انسان کافی است و اوست که همه مشکلات انسان را مرتفع می‌کند.
ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، استاد حوزه علمیه پنجشنبه شب در مسجد شهید بهشتی، گفت: شانه خالی کردن افراد از انجام تکالیف سبب می‌شود آنان هرگز طعم شیرین موفقیت را نچشند.

وی افزود: زندگی و فعالیت انسان باید بر پایه هدفی بزرگ و با ارزش استوار باشد با ارزش بودن هدف، انسان را در انجام تکالیف یاری و تحمل سختی را بر او سهل می‌کند.

حجت الاسلام ماندگاری معامله با خدا را سود آورترین تجارت بیان کرد و گفت: خداوند عاشق بندگانش است برهمین اساس خداوند در همه عرصه‌ها اعم از سختی‌ها و خوشی‌ها برای انسان کفایت می‌کند زیرا تنها اوست که مرتفع کننده دشواری‌ها است.

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه انسان باید عبد الهی باشد، بیان داشت: پیامبر الهی قبل از رسالتش عبدالله بودند، امام راحل نیز قبل از آنکه مرجع تقلید باشد عبد خداوند متعال بودند، کسی که عبد الهی باشد غصه و نگرانی نخواهد داشت و سراسر آرامش محض خواهد بود.

وی با استناد به آیه مبارکه «أَلا بِذِكر اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ» گفت: یاد خدا آرامش دهنده قلب‌ها و نابود کننده اضطراب و نگرانی‌ها است. ذکر الهی پناه‌گاهی برای رفع نیاز نیازمندان و درمانی برای دردهای روحی و جسمی است.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه با بیان اینکه ناممکن‌ها با وجود خداوند ممکن می‌شود، اظهار داشت: کلید همه مشکلات خداوند است عشق حقیقی او به انسان سبب می‌شود سختی‌ها در کام انسان مومن شیرین‌تر از عسل باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان در همه لحظات باید خود را در محضر خداوند ببیند، گفت: در چنین صورتی انسان هرگز خطا نمی‌کند و تلاش می‌کند که با انجام اعمال نیکو در محضر الهی عزیز شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی افراد امور سخت را سخت‌تر می‌کنند تا لذت بیشتری ببرند شهید فهمیده عزیز شد چون در بین همه تکالیف سخت آنکه از همه سخت‌تر بود را انتخاب کرد مقربان الهی چنین هستند که می‌توانند با صبر و تسلیم در برابر مقدرات الهی بیشترین لذت‌ها را از تکالیف ببرند./۲۰۲/۸۱۳/ب۱

ارسال نظرات