۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۰۴۸۴۵
حجت الاسلام ریاضت:

بی صداقتی مسلمانان دلیل شهادت امام حسین بود

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با بیان اینکه عرش جایگاه انسان‌های صادق است، گفت: عدم صداقت مسلمانان سبب شهادت امام حسین(ع) شد.
حجت الاسلام محمود ریاضت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمود ریاضت استاد و پژوهشگر حوزه علمیه، شب گذشته در هیات مکتب الزهرا(س)، گفت: خداوند در قیامت برخی از گناهان را به حسنات تبدیل می‌کند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: برخی از اعمال اگر در وجود انسان عملی شود گناهانش به حسنات تبدیل می‌شود.

حجت الاسلام ریاضت با بیان اینکه شیعه اهل بیت(ع) اهل صداقت است، ابراز کرد: صداقت باید در همه ابعاد وجودی انسان متجلی شود. امام صادق(ع) فرمودند: آخر الزمان گمشده شیعه ما صداقت است؛ عدم صداقت مسلمانان سبب شهادت امام حسین(ع) شد.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه اضافه کرد: عدم صداقت سبب می‌شود گفتار، عمل انسان را تایید نکند. در قیامت افرادی که در عالم دنیا تصور می‌شد حتما بهشتی هستند راهی جهنم و برعکس افرادی که احساس می‌شد که در قیامت جهنمی باشند راهی بهشت می‌شوند بنابراین نخستین اتفاقی که در قیامت رخ می‌دهد پایین آمدن کسانی است که در دنیا فکر می‌شد مقامش بسیار بالا بود.

وی در تبیین اینکه در هنگام ظهور برخی افراد از دایره ولایت حضرت خارج می‌شوند، بیان داشت: آنان کسانی هستند که قبل از امر ظهور تصور اینکه از یاران حضرت باشند بسیار بالا بود در حالی که در هنگام امر فرج همانند خوارج در مقابل حضرت قد علم کرده و به مخالفت با ایشان می‌پردازند و این نتیجه عدم صداقت در عمل و گفتارشان است.

حجت الاسلام ریاضت ادامه داد: کسانی که به فرمایش رهبری مبنی براینکه اگر ایرانیان در اربیعن حسینی قصد موکب زدن و خدمت بر زائران حسینی را دارند همان موکبها را در داخل مرز ایران برقرار کنید تا عراقی‌ها از لذت موکب داری زائران حسینی محرم نشوند، جامه عمل پوشاندند بیانگر صداقت آنان در خدمت رسانی به زوار اربعین بود که در عملکردشان متجلی شد.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: عرش جایگاه انسان های صادق است و بهشت برای آنان کم است./202/807/ب1

ارسال نظرات