۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۰۴۹۸۱
عضو اتاق تبلیغ خراسان:

نباید در برابر دشمن کوتاه آمد

حجت الاسلام مقری گفت: امروز اگر در برابر دشمنان امت اسلام همچون استکبار جهانی و صهیونیست ها کوتاه بیابیم، آن ها گستاخ تر می شوند.
حجت الاسلام والمسلمین مقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اسماعیل مقری ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات «بررسی نقش قرآن در زندگی» که در محل ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «وَمِنَ النَّاسِ مَن يُعجِبُكَ قَولُهُ فِي الحَيَاةِ الدّنيَا وَيُشهِدُ اللَّهَ عَلَى مَا فِي قَلبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الخِصَام» اظهار کرد: این آیات مبین هشدار به پیامبر اکرم(ص) در مقابل کسانی است که برای به دست یافتن قدرت از هر گونه وعده دریغ نمی کنند. خداوند می فرماید «آن ها نباید باعث شگفتی تو شوند و خدا می داند که در دل آن ها چه می گذرد.»

سخنران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: رضا خان در دوره خود به دیدار علما می رفت و از همه برای اجرای احکام اسلامی مدد می جست و قصد داشت با وعده هایی که به علما و امت اسلامی می داد به قدرت برسد اما بعد از آن که به قدرت رسید از هیچ ظلمی دریغ نکرد و بلکه هر روز گستاخ تر می شد.

وی با تطبیق این دستور الهی با شرایط امروز امت اسلامی، گفت: امروز دشمنان امت اسلام همچون استکبار جهانی و صهیونیست ها و برخی نهادهای بین المللی که به دنیال فریب دادن مردم هستند، مصداق همان افراد هستند و شما ببینید که ما هر چه در مقابل این دشمن کوتاه بیابیم، گستاخ تر می شود.

حجت الاسلام مقری یادآور شد: صهیونیست ها در ابتدای امر یهودیانی بودند که با خواهش و التماس به اعراب که «ما بدبخت هستیم و جایی نداریم» به فلسطین آمدند و حالا به مقطعی رسیده اند که دنیا را با دروغ های خود بازی می دهند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به آیه شریفه «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْری نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّه»، به تبیین صفات کسانی که در برابر دشمنان ایستادگی می کنند پرداخت و گفت: همیشه در میان امت اسلامی کسانی هستند که جان خود را در راه اسلام و در مقابله با کفار کف دست می گیرند و به میدان می آیند؛ همانطور که امیرمؤمنان(ع) چنین شخصیتی بود./202/820/ب1

ارسال نظرات