۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۱۰۰۱۶
لحظه ای با شهدای طلبه مدافع حرم(۲۴)

شیری از بیشه ایثار و شهادت

طلبه شهید مدافع حرم حجت الاسلام سید علی حسینی از سلاله های پاک حسینی(ع) و از شیران افغان بیشه ایثار و شهادت است که جان در ره معشوق نهاد و در حلب سوریه به دُرّ گرانبهای شهادت دست یافت.
شهادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهادت دریچه سفر به سرزمین سعادت و رسیدن به مقام قرب الهی است و شهید سالک طریق سعادت.

شهدا در معرفت الهی راه می پیمایند و در جنت المأوای عاشقی سکنی می گزینند.

شهید با نثار خون خود، جریده عشق را با خط سرخ ایثار و شهادت امضا می کند و روشنی بخش طریق معرفت می شود.

شهادت بزم دلنشین عاشق ترین انسان ها با معشوق است و شهید روزی خور این خوان گسترده عاشقی.

طلبه شهید مدافع حرم حجت الاسلام سید علی حسینی از سلاله های پاک حسینی(ع)  و از شیران افغان بیشه ایثار و شهادت است که جان در ره معشوق نهاد و در حلب سوریه  به دُرّ گرانبهای شهادت دست یافت.

هفدهمین روز از دی ماه سال 61 مطلع شکفتن گلی در بوستان عشق و عرفان بود و سید علی به دنیا گام نهاد تا سه دهه بعد حماسه ای رقم بزند تا در ذهن تاریخ ماندگار شود.

او که تلمذ در پای درس بزرگان دین را راه رسیدن به کمال و تعالی می دید، ملبس به لباس فاخر روحانیت شد و طریق دفاع از حرم دین را برگزید.

زمانی که ناقوس دفاع از حرم زینبی(س) نواخته شد، او که غیرت حسینی(ع) در خون خود داشت، راه دفاع از حریم زینبی(س) را برگزید و در خیل مدافعان حرم نامش را در صحیفه شهادت با خط خون نگاشت.

در بخشی از زندگی نامه این شهید والامقام آمده است:«سید علی حسینی از دانش آموختگان جامعة المصطفی العالمیه است که یک سال در افغانستان به تحصیل دروس حوزوی پرداخت و پس از آن در جامعة المصطفی العالمیة مشهد ادامه تحصیل داد.

سید علی جوانی ساده زیست و بی آلایش بود و در رفتار و کردارش تقوا نمایان بود. او که سه فرزند دارد دفاع از حرم اهل بیت(ع) را فریضه ای واجب برشمرد و برای جهاد با تکفیری ها عازم سوریه شد و در بهار سال 95 نام خود را جاودانه ساخت».

یازدهم اردیبهشت ماه سال 95 جنوب حلب سوریه وعده گاه عروج آسمانی یکی از گلهای بوستان ایثار و شهادت حوزه بود و شهید سیدعلی حسینی در نبرد با تکفیر و جاهلیت، شراب عشق نوشید و آسمانی شد.

پیکر پاک این شهید به وطن بازنگشت اما یادش در خاطرها جاودان شد و در صحیفه عاشقان عالم جای گرفت./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات