۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۵۱۰۵۹۵
نماینده مردم مشهد در مجلس:

دولت در برابر قانون اساسی تمکین نمی‌کند

حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر در اعتراض به عقد قرارداد توتال با شرکت فرانسوی گفت: متاسفانه دولت با تفسیرهای غلط خود در برابر قانون اساسی تمکین نمی‌کند.
پژمانفر

حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا در رابطه با عقد قراردادهای نفتی که سبب زیان به منافع ملی شده است، گفت: متأسفانه دولت تمام موضوعاتی را که باید به مردم بگوید پنهان‌کاری می‌کند؛ اما آنچه که نباید عمومی شود که نظیر مصوبات شورای امنیت و جلسات آن را از تریبون عمومی به عنوان مدعی مطرح می‌کند.

وی افزود: امروز مردم و یا حداقل نمایندگان آنها در مجلس شورای اسلامی حق دارند بدانند قراردادهایی که بسته می‌شوند چه مسیری را طی می‌کنند؛ مواردی نظیر قرارداد توتال که شفاف نیستند و نتیجه آن مواجهه با چالش‌های جدی  حقوقی است. باید توجه داشت که قرارداد با شرکت فرانسوی توتال قطعاً تأمین کننده حقوق ملت ایران در امروز، بلکه در سال‌های آینده نیز نخواهد بود و ظلمی از ناحیه سوءاستفاده قدرت اجرایی است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت از لحاظ قانونی مکلف است تمامی قراردادها را به تأیید مجلس شورای اسلامی برساند، اظهار داشت: در قضایایی نظیر قرارداد توتال، دولت به علت خودخواهی‌ و قبول نداشتن قانون اساسی در چارچوب آن عمل نمی‌کند، در حالی که در قانون اساسی تفکیک قوا کاملاً بدیهی و روشن است. عدم اجرای قانون اساسی و عبور از آن سؤالی است که دولت باید در برابر آن پاسخگو باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است، دولت در برابر قانون اساسی تمکین نمی‌کند و برخی دولتمردان در این موضوع مقصر هستند ، به علت اینکه با تفسیرهای غلط از قانون اساسی علی‌رغم تذکراتی که داده شده، خلاف آن عمل می‌کنند؛ در صورتی که تفسیر قانون اساسی به عهده قوه مجریه نبوده بلکه به عهده شورای نگهبان است. متاسفانه برخی دولتمردان با رفتارهای ناشایست خود نظام کشوری را تحت تأثیر قرار می‌دهند./۸۵۶/ 
۳۰۲/ص

ارسال نظرات