۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۱۰۷۶۰
معاون پژوهش حوزه خواستار شد؛

امضای تفاهم نامه همکاری معاونت پژوهش حوزه و آستانه مقدسه

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور خواستار امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت پژوهش و مدیریت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) شد.
حجت الاسلام میر معزی معاون پژوهش حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی امروز در بازدید از کتابخانه، مرکز اسناد و موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که باید از ظرفیت های فرهنگی آستان مقدس حضرت مصعومه(س) برای پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی حوزه های علمیه استفاده شود، گفت: امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه و مدیریت فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ضروری است.

وی با اشاره به نقش مراکز فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی حوزه های علمیه افزود: کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) از ظرفیت های خوبی در عرصه پژوهش های علمی برخوردار است و باید در عرصه کتب علوم انسانی تقویت شود تا بتواند نیازهای مراجعان و پژوهشگران را به خوبی برآورده کند.

معاون پژوهش حوزه های علمیه با تأکید بر این که مرکز اسناد مقدس حضرت معصومه(س) از غنای لازم برای سرمایه گذاری های پژوهشی برخوردار است، ادامه داد: باید آثار موجود در این مرکز به خوبی حفظ و نگه داری شده و با فهرست نگاری و دیجتالی شدن در اختیار پژوهشگران عرصه های مختلف علوم انسانی و اسلامی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی ادامه داد: معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آماده همکاری با آستان مقدس حضرت معصومه(س) در عرصه‌های مختلف  بوده و اسناد مهمی در مرکز اسناد حوزه‌های علمیه و مرکز اسناد آستان مقدس حضرت معصومه(س) وجود دارد که این اسناد باید تصویربردای و به صورت دیجیتالی میان این دو مجموعه تبادل شود.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر این که طلاب می‌توانند برای دسترسی به منابع برجسته دینی می توانند از کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه(س) استفاده کنند، گفت: این مجموعه به عنوان یک کتابخانه جامع باید به آثار روز علوم انسانی اسلامی نیز مجهز شود.

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی یادآور شد: استفاده از ظرفیت های علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) می تواند در عرصه پژوهش های مختلف علمی و دینی موفقیت های زیادی را برای اندیشمندان مسلمان و طلاب حوزه های علمیه به دنبال داشته باشد و باید از این ظرفیت ها به نحو شایسته استفاده شود./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات