۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۱۱۵۸۰
امام جمعه تبریز: 

موازی‌کاری مهم‌ترین آفت فعالیت های فرهنگی است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم موازی‌کاری را مهم‌ترین آفت فعالیت های فرهنگی دانست و گفت: اتخاذ استراتژی واحد، هدفمند و اصولی از سوی نهادهای فرهنگی ضرورتی انکار ناپذیر است.
شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی که با حضور اعضای کمیسیون و همچنین اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: همگرایی لازمه موفقیت در برنامه‌های فرهنگی و بلندمدت است.

وی با تأکید بر این‌که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رسالت خطیری در شناسایی و رفع مشکلات فرهنگی مناطق مختلف کشور بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: در کنار کمیسیون نهادهای فرهنگی و دینی عضو در شورای فرهنگ عمومی استان‌ها هر یک به سهم خود بایستی در قبال معضلات فرهنگی جامعه پاسخگو باشند.

امام جمعه تبریز موازی‌کاری را مهم‌ترین آفت فعالیت های فرهنگی دانست و افزود: اتخاذ استراتژی واحد، هدفمند و اصولی از سوی نهادهای فرهنگی ضرورتی انکارناپذیر است، شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک نهاد مرجع می تواند در انسجام بخشیدن به فعالیتهای فرهنگی در سطح استان عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که کمیسیون فرهنگی مجلس بایستی با تدابیر لازم معضل موازی‌کاری نهادهای فرهنگی را مرتفع کند، تصریح کرد: موازی‌ کاری ها نه تنها موجب پیشرفت نمی شود، بلکه موجب کاهش بازخورد فعالیت‌های فرهنگی نیز خواهد شد.

وی اشتغال و ازدواج جوانان، تهاجم فرهنگی و مبتذل غرب، مدگرایی‏‌، تفرقه افکنی، ایجاد اختلاف در مسائل دینی و قومیتی را از دیگر معضلات فرهنگی جامعه برشمرد و گفت: مصوبات کمیسیون فرهنگی مجلس باید منجر به امید جوانان به آینده کشور ‌شود، باید از روزمرگی بیرون آئیم و با تحولات روز جامعه تصمیمات لازم را اخذ کنیم.

امام جمعه تبریز مشارکت مردم به ویژه جوانان در برنامه‌های فرهنگی، هنری و دینی را خواستار شد و تصریح کرد: مردم ایران نجیب و اهل دین و ایمان هستند، ‌اگر برنامه ریزی صحیح، مناسب و هدفمند از سوی متولیان فرهنگی انجام گیرد مورد پذیرش مردم خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نبود پیوست فرهنگی در پروژه های عمرانی را دیگر مشکل موجود در عرصه فرهنگ جامعه عنوان کرد و گفت: پیوست فرهنگی به عنوان ابزاری کارساز پیوند مدیریت راهبردی با مدیریت اجرایی کشور را فراهم می کند، از این رو باید بیش از پیش مورد توجه مدیران قرار گیرد.

همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که وضعیت حجاب و عفاف در استان آذربایجان‌شرقی بهتر از سایر استان ها و پایتخت کشور است، اظهار داشت: پیوست فرهنگی نکته ارزشمندی است که همواره مورد توجه بوده، در حد توان سعی کردیم پیوست زیست محیطی و فرهنگی را در پروژه ها داشته باشیم ولی همچنان مطلوب نیست.

وی با تأکید بر این‌که بنا داریم هر ماه یک برنامه فاخر فرهنگی در استان داشته باشیم، گفت: به این نتیجه رسیدیم که اسناد ملی و برنامه های سالانه ابلاغی از سوی دولت پاسخگویی نیازهای استان نیست، از این رو نسبت به تدوین سند توسعه استان اقدام شد که سهم فرهنگ در این سند مورد توجه قرار گرفته است./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات