۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۱۳۳۵۵
امام جمعه بجنورد:

اعتماد و امیدواری به دشمنان خردمندانه نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اعتماد کردن به دشمن خردمندانه نیست، گفت: دشمن خلف وعده می کند و ممکن است آتش‌بس هم اعلام کند؛ اما از پشت ضربه بزند.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان استانی، با تأکید بر ضرورت تقویت قدرت در عرصه‌های مختلف برای مقابله با اهداف دشمنان، اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی قوی شدن و قدرت پیدا کردن و در عین حال غافل نشدن از دشمن یک وظیفه است.

وی خاطرنشان کرد: هر چه هم از لحاظ روحیه و امکانات قدرتمند شویم نباید از دشمن غافل شویم؛ زیرا دشمن، دشمن است و در هر شرایطی باید او را قوی فرض کرده و با این فرض و آمادگی، در برابر او ایستادگی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: ازاین‌رو امام علی(ع) می‌فرماید: «آفة القوی استضعاف الخصم» و تأکید می‌کند آفت امت قوی و نیرومند ضعیف شمردن خصم و دشمن کینه‌توز است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: دشمن ممکن است عقب‌نشینی تاکتیکی کند و یا خود را ضعیف نشان دهد؛ اما هر چه باشد آتش زیر خاکستر و مار زخم خورده است.

وی تصریح کرد: از این‌رو همواره و همیشه باید خصم را قوی بدانیم و با این فرضیه که او از ما تواناتر و قدرتمندتر است آرایش و آمادگی نظامی خود را تنظیم کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرماید: «لا تستصغرن عدواً وان ضعف»؛ دشمن را کوچک نشمار گرچه ضعیف باشد و تأکید می‌کند: «لا تأمن عدواً وان شکر»؛ احساس امنیت از سوی دشمن نکن گرچه از تو سپاسگزاری کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ادامه داد: این هشدارها، جدی است؛ زیرا اعتماد کردن به دشمن خردمندانه نیست، دشمن آب زیر کاه است به‌گونه‌ای که ممکن است آتش‌بس هم اعلام کند اما از پشت ضربه بزند.

وی اضافه کرد: ازاین‌رو امام علی(ع) می‌فرماید: «لاتغترن بمجالة العدو، فأنه کاالماء وان اطیل اسخانه بالنار لا یمتنع من اطفائها»؛ به چرب زبانی دشمن مغرور نشو؛ زیرا او مانند آب است اگرچه گرم شدنش به وسیله آتش طول بکشد ولی این مانع خاموش کردنش نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: دشمن آتشی است که هر آن ممکن است کینه‌هایش شعله‌ور شود؛ به همین دلیل نباید از او غافل شد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات