۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۱۴۵۹۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم مطرح کرد؛

گردشگری مذهبی روشی برای تحقق اقتصادی مقاومتی

حجت الاسلام حسینی مقدم رونق گردشگری مذهبی را یکی از روش های تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بر حمایت مسؤولان از طرح توسعه حرم امامزاده موسی مبرقع(ع) تأکید کرد.
حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم در همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده موسی مبرقع(ع) که در سالن همایش مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع گردشگری مذهبی عنوان کرد: یکی از کارآمدترین راه حل های مشکلات اقتصادی و پرداختن به مقوله اقتصاد مقاومتی، گردشگری مذهبی است.

وی افزود: بیشترین گردشگر در کشور را مجموعه ارادتمندان و علاقمندان اهل بیت(ع) از کشورهایی مانند عراق، پاکستان، هندوستان و دیگر کشورها شامل می شوند که این موضوع نشان دهنده اهمیت پرداختن به موضوع گردشگری مذهبی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: اگر تعداد گردشگران مذهبی را از آمار گردشگران کشور کم کنیم آمار خاصی باقی نمی ماند و لازم است تا نگاهی راهبردی به موضوع گردشگری مذهبی داشته باشیم.

وی استفاده از این مقوله در بحث اقتصاد مقاومتی را بسیار مهم توصیف و خاطرنشان کرد: در این وضعیتی که استکبار جهانی نظام اسلامی ما را تحریم کرده و هر روز با گستاخی این تحریم ها را بیشتر می کند، نیاز است که به موضوع اقتصاد مقاومتی توجه ویژه ای داشته باشیم و فرمایشات رهبر انقلاب نیز بر همین موضوع تأکید دارد.

حجت الاسلام حسینی مقدم اضافه کرد: اگر بخواهیم بقاع متبرکه و امازادگان را به عنوان محور گردشگری مذهبی قرار دهیم، باید زیرساخت های لازم و امکانات موردنیاز را برای ارائه به زائران و مجاوران این بقاع فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: طرح توسعه امامزاده موسی مبرقع(ع) از برکات سفر پر خیر و برکت رهبر انقلاب به قم است و از اتفاقات مبارکی است که می تواند تأثیر بسیار خوبی بر موضوع گردشگری مذهبی در قم داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ابراز کرد: حمایت مسؤولان استانی در این میان بسیار مهم و حیاتی است و اگر این حمایت به صورت مناسبی صورت گیرد، طرح های توسعه ای امامزادگان شتاب بیشتری می گیرد و شاهد شکل گیری و تحقق 3 قطب گردشگری مذهبی در قم خواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران دو قطب اصلی گردشگری مذهبی در قم هستند و حرم امامزاده موسی مبرقع نیز به عنوان قطب سوم این موضوع نیازمند حمایت ویژه و همدلی و همراهی مسؤولان است./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات