۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۵۱۴۷۵۷
معاون پژوهش حوزه علمیه علی بن ابی طالب اهواز:

جشنواره حوزوی شهید صیمری در اهواز برگزار می شود

معاون پژوهش حوزه علمیه علی بن ابی طالب اهواز گفت:جشنواره درون حوزه ای علامه شهیدشیخ هشام صیمری در نیمسال اول تحصیلی جدید برگزار می شود.
حوزه علمیه

حجت الاسلام ابراهیم بیت سیاح، معاون پژوهش حوزه علمیه سفیران هدایت علی بن ابیطالب اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به فعالیت های این حوزه، اظهار داشت: اولین برنامه ای که به طور جدی به آن پرداخته شده، بحث مشاوره ها است که این مشاوره ها را در پنج پایه تقسیم کردیم.

وی ابراز داشت: در بحث مشاوره ها برای پایه اول صرف ونحو، برای پایه دوم قضیه وترکیب، برای پایه سوم بحث منطق، برای پایه چهارم درس اصول وفلسفه علامه طباطبایی و برای پایه پنجنم بدایه الحکمه علامه طباطبایی واصول مظفر را در برنامه طلاب جهت مشاوره داشتیم.

این مقام مسؤول درباره تجهیز سایت حوزه برای طلاب، بیان داشت: جهت تجهیز سایت، نرم افزارهای تخصصی برای طلاب نصب شد تا به طور مطلوب تحقیقات علمی خود را انجام دهند، با اینکه طلاب حوزه ما 95 نفر هستند اما متاسفانه فقط 4 دستگاه کامپیوتر وجود دارد که انتظار داریم مسؤولان مربوطه در افزایش دستگاه های کامپیوتر با ما همکاری کنند.

حجت الاسلام بیت سیاح خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته دوره سیر مطالعاتی را برگزار کردیم که قصد داریم در سال تحصیلی جدید این دوره را با مباحثی همچون مبانی علامه مصباح یزدی و مبانی شهید صدر گسترش دهیم.

وی با اشاره به نشست های فرهنگی وبصیرتی سیاسی، بیان داشت: در نظرداریم در سال تحصیلی جدید بحث جریان شناسی فرهنگی، سیاسی و تربیتی را در قالب نشست های بصیرتی سیاسی و اجتماعی به طور عمقی و گسترده به آن پرداخته شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه سفیران هدایت علی بن ابیطالب اهواز، اظهار داشت: برای امسال جشنواره علامه شهیدصیمری را در درون حوزه در قالب مسابقه فرهنگی واجتماعی برای عموم مردم از قبیل فرهنگیان، دانشجویان، طلاب، دانش آموزان در نیمسال اول تحصیلی جدید برگزار می کنیم که جوایز نفیسی همچون کمک هزینه سفر به کربلای معلی، کمک هزینه سفر به مشهدمقدس و کمک هزینه سفر به قم مقدس برای نفرات اول تاسوم اعطاء خواهد شد.

این مقام مسؤول با اشاره به جشنواره علامه حلی وارسال مقالات به این جشنواره، تصریح کرد: طلاب حوزه ما هرسال در این جشنواره به طور فعال شرکت می کنند که درسال تحصیلی95-96 مقام سوم در سطح استان کسب کردند که در این سال تحصیلی 35 مقاله ارسال شد.

حجت الاسلام بیت سیاح درباره نشریه در سال تحصیلی جدید، گفت: بناداریم نشریه ای با نام نشریه سفیر نور برای طلاب تهیه شود که فعالیت هایی که در حوزه ما صورت گرفته و فعالیت هایی که باید یک طلبه انجام دهد مانند آموزش فعالیت های پژوهشی، در آن ذکر شده است.

وی با اشاره به کارگروه تخصصی عقاید، ابراز داشت: کارگروه تخصصی عقاید در حوزه تشکیل شده است که از سال تحصیلی جدید نشست هایی با دعوت از اساتید خبره در قالب پاسخ به شبهات ومبانی شیعه، صورت می گیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه سفیران هدایت درپایان درباره تجلیل از نخبگان ومعرفی آن ها در حوزه، بیان داشت: در حوزه همواره معرفی نخبگان را در برنامه داشتیم که امسال هم این برنامه ادامه خواهد یافت تا طلاب برای فعالیت های پژوهشی وتحقیقاتی تشویق شوند./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

 

 

 

ارسال نظرات