۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۵۱۴۹۳۷
رییس موسسه روایت سیره شهدا تبیین کرد؛

ارکان و مصادیق تربیت انقلابی و ولایی

رییس موسسه روایت سیره شهدا ولایت فهمی، اقتدای به ولایت و استقامت در مصائب را به عنوان سه رکن تربیت انقلابی و ولایی دانست و از مومنان انقلابی خواست تا همواره گوش به فرمان ولی امر مسلمین رفتار و عمل کنند.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، رییس موسسه روایت سیره شهدا، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که خدای تبارک و تعالی بشارت داد اگر مسلمانان صدر اسلام در دفاع از ولایت کوتاهی کنند گروهی می آیند که دفاع جانانه از اسلام و ولایت می کنند، گفت: اگر امامان و امامزادگان به ایران اسلامی نمی آمدند امروز بستر مومنان انقلابی شکل نمی گرفت آنطور که این مومنان انقلابی بیش از 232 هزار شهید تقدیم کردند.

وی با اشاره به رموز تربیت ولایی تصریح کرد: اگر قرار است تحت چتر ولایت علی بن موسی الرضا(ع) به زندگی توحیدی دست پیدا کنیم باید ولایت مداری را درک کنیم تا بتوانیم از آن تربیتی که امام رضا(ع) بانی آن شدند برخوردار و بهره مند می شویم.

رکن نخست تربیت انقلابی ولایت فهمی است

رییس موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که امام رضا(ع) توقع ولایت فهمی از بندگان دارند چراکه آنان به عنوان ولی خدا با آن علمی که خداوند متعال عنایت کرده شرایط زمان و زمانه را بیش تر و عمیق تر درک کرده و اینان باب علمند، خاطر نشان کرد:  ولی فقیه در عصر غیبت فقیه، متخصص و کارشناس دین است که همه جامعه ولایی باید تابع او باشند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که مراجع تقلید و ولی فقیه کارشناس ارشد دین هستند و اگر قرار است تربیت انقلابی شویم باید به این جریان اعتقاد پیدا کنیم که آنان بیش تر می فهمند، بیان کرد: خداوند متعال می داند ولایت را به چه کسانی عطا کند اما عده ای در برابر رسول الله(س) طوری رفتار کردند که انگار ما از شما بیش تر درک می کنیم.

رکن دوم تربیت انقلابی اقتدای به ولایت است

وی رکن دوم تربیت انقلابی را اقتدای به ولایت دانست و با بیان این که خودتان برای خود تک روی نکنید، تصریح کرد: در هر حرکت و جریانی اقتدای به ولایت داشته و از فرمان او تبعیت کنید چراکه امروز در جامعه وحدت و برائت از دشمنان هر دو واجبند اما نظر ولی فقیه به اولویت داشتن وحدت جامعه بر برائت از دشمنان است.

رییس موسسه روایت سیره شهدا با بیان این که هر گونه مشکلات نظام اسلامی و ملت و متولیان امر به سبب عدم تابعیت از ولایت بوده، بیان کرد: زمان ائمه اطهار آنانی که زمین خوردند به سبب تکروی و عدم اطاعت پذیری شان بود.

رکن سوم تربیت انقلابی استقامت در مصائب و گزینش الهی است

حجت الاسلام ماندگاری رکن سوم تربیت انقلابی را استقامت دانست و با بیان این که اگر بناست به مقصد و سعادت برسید باید شعار «رهسپاریم با ولایت تا شهادت» در وجودتان محقق شود، اظهار کرد: عده ای شعار را به منفعت خود تغییر دادند همانطور که امام حسین(ع) فرمودند مردم با دین هستند اما گاهی بنده دنیا می شوند و در امتحانات سخت کم می آورند.

وی با بیان این که اگر بناست برای امام زمان(عج) سربازی کنیم باید استفامت پای ولایت داشته و ولایت فهمی داشته باشیم، خاطر نشان کرد: ولی امر مسلمین از ما درک بالاتری دارد چراکه به معدن علم متصل است و همه پای مصائب استقامت داشته و از فرمان ولی در امور دین و دنیا تبعیت کنیم؛  راویان حدیث از امام صادق(ع) نقل کردند که ایشان فرمودند اگر تعدادی یار وفادار داشتم قیام می کردم و رهاورد تربیت انقلابی این است که انسان یار وفادار امام باشد.

رییس موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: حرف خدا و رسول الله(ص) را روی زمین نگذارید و بدانید افتخار نظام اسلامی این است که 38 سال مردم سخن ولی امر مسلمین را روی زمین نگذاشته اند.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که دستور ولی خدا به وحدت، همکاری و برادری است، بیان کرد: ان شا الله همه آنانی که می خواهند خدمت کنند روز به روز عزتشان افزوده شده و آنانی که می خواهند خیانت کنند خداوند هدایتشان کند./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات