۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۵۱۵۰۶۴
آیت الله ممدوحی:

فروپاشی و تجزیه امت ها حاصل نبود ولایت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به یکی از شرائط اصلی و بنیادین لزوم نگهداری دین یعنی وجود رهبری، گفت: امروز فروپاشی افغانستان، مصر، تونس، لیبی و حتی لبنان به سبب نبود رهبری است.
ممدوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ظهر امروز در ادامه سلسله جلسات دانش افزایی اساتید و طلاب با موضوع «حکمت حکومت فقیه» در مدرسه علمیه سلیمانیه با اشاره به تطابق میان قرآن، انسان و دنیا گفت: در نظام طبیعی از قرآن و حدیث برای زندگی مردم استفاده می شود.

وی با بیان این که خداوند متعال آفریدگار همه جهان بوده و خرد و کلان نیز ندارد، تصریح کرد: پروردگار همان کسی است که میلیارد ها سلول و اجزای خرد را کنار هم قرار داد و بدین ترتیب جهان و انسان ها را خلق کرد  که بدین ترتیب دنیا تطابق با انسان و انسان نیز تطابق با قرآن دارد و تطابق میان انسان، قرآن و دنیای پیرامونی بی بدیل و انکار ناشدنی است.

حقیقت و همت خود را در اشاعه دین قرار دهید

آیت الله ممدوحی با بیان این که آنچه در قرآن و سنت آمده به صلاح و مطلوب واقعی انسان هاست، تصریح کرد: رسول الله دستور داده که ای نبی مکرم اسلام تو دین را اقامه کن و حقیقت و همت خود را در راستای دین مبین اسلام قرار بده که اگر بخواهیم تحلیل دقیقی از این قضیه داشته باشیم می بینیم خداوند متعال محتاج و نیازمند رکوع و سجود ما نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که هر کس پایبندی به دین داشته و عامل به دستورات آن باشد همه زندگی اش محفوظ و مصون از بلایا می ماند، تصریح کرد: دین خواسته طبیعی فطرت انسان نه طبیعت اوست؛ جز روح بدن انسان خاک است که در اثر ترکیب عناصر این چنین شده و به محض منخلع شدن روح فورا این بدن و جسم انسان مبدل به خاک می شود.

فطرت انسانی، عامل سجود ملائکه به اوست/ فطرت نظام روحی و ربانی خداوند است

وی با بیان این که نخستین کسی که بشر را مادی و ماتریالیست واقعی دید شیطان بود، خاطرنشان کرد: خداوند متعال این چنین فرمود که آنی که سبب شده خدای متعال ملائکه را به سجود دعوت کند فطرت است و فطرت نظام روحی و ربانی خداوند است.

آیت الله ممدوحی با بیان این که حفظ دین از ضروریات جهان است، ابراز کرد: امام باقر(ع) در نامه ای به قیصر روم این چنین می گویند که خدای منان را در این عالم صحیفه ای به نام قرآن است که هر چند وقت یکبار بر آن می نگرد و هر بار می نگرد تغییرات مهمی در عالم پدیدار می شود که اینگونه تن قیصر روم از این قضیه می لرزد.

فروپاشی و تجزیه امت ها حاصل نبود ولایت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به یکی از شرائط اصلی و بنیادین لزوم نگهداری دین یعنی وجود رهبری، تصریح کرد: امروز در افغانستان، مصر، تونس، لیبی و حتی در لبنان به سبب نبود رهبری متلاشی شدند اما مقام معظم رهبری دست حمایت خود را از آنان بر نداشتند و آنان را از فروپاشی نجات دادند.

وی با بیان این که نویسنده معروف فرانسوی این چنین می گوید که در انقلاب های مصر و برخی دیگر از مهمترین کشورهای اسلامی نقش ما پیشتازِ ثابت قدم و مصمم در منطقه به سبب وجود رهبری است، خاطر نشان کرد: اگر چنین جایگاه و مقام رهبری وجود نداشت کشور ما به منجلاب می افتاد و همان نویسنده عامل رکود و شکست بسیاری از کشور ها را نداشتن رهبر اسلامی دانسته تا آنان را در مسیر سعادت و کمال هدایت کند.

وحدت و اتحاد جامعه در گرو وجود رهبری است/ دین اسلام برای همه امت هاست

آیت الله ممدوحی با بیان این که اگر رهبری نباشد، جامعه آن اتحاد و وحدت و متفقیت خود را به راحتی از دست می دهد، ابراز کرد: دین اسلام برای نسل خاصی نیست بلکه خطاب به گستره امت ها نه شرقی و نه غربی دارد و انسان مطلق است که همیشه باید تحت هدایت رهبری باشد و اگر کسی غیر اسلام بپذیرید از زیان دیدگان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امروز دین هماهنگی ویژه ای با نظام جهانی برقرار کرده بیان کرد: در بین مسلمانان کسانی هستند که با مخالفان نظام اسلامی دوستی کرده و ملت ها را دعوت به جدال می کنند در حالی که همه باید در پیروی از ولایت متفق باشند همانطور که امیر مومنان(ع) در نامه ای به مردم مصر دستور اطاعت از مالک اشتر را می دهد.

پایه استوار دین مبین اسلام ولایت است

وی با بیان این که بیان امام صادق(ع) مبتنی بر آن است که هرگز تجمع و وحدت خودتان را از دست ندهید، اظهار کرد: در اسلام همواره بر این تجمع و وحدت تاکید خاصی صورت گرفته و خداوند متعال دستور اطاعت از امیر مومنان(ع) در آن عصر و زمان را صادر کرده تا مردم از یکدیگر فاصله نگیرند و میان آنان همدلی برقرار باشد.

آیت الله ممدوحی با بیان این که امام باقر(ع) می فرمایند که بنیان اسلام بر 5 پایه زکات، صلاه، روزه، حج و ولایت برقرار است که ولایت بر سایرین افضل بوده و برتری دارد، خاطرنشان کرد: قصد ایشان این بوده که حفظ ولایت مردم، از تلاشی دین جلوگیری می کند همانطور که امام راحل(ره) نیز فرمود حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است./864/پ201/ب1

ارسال نظرات