۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۱۵۱۱۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

توبه عامل راحتی مرگ است

نماینده ولی فقیه در لرستان روز قیامت را از بدیهیات دانست و بر ضرورت توجه به توشه آخرت تأکید کرد و گفت: توشه آخرت عمل صالح، اطاعت کردن خدا، باقیات و صالحات است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، بعداز ظهر امروز، در برنامه تفسیر قرآن ‌کریم با محوریت آیه چهارم و پنجم سوره سوره مبارکه«هود» در جمع کارکنان فرمانداری خرم‌آباد گفت: موضوع این آیات مسأله معاد و روز قیامت است.

وی با اشاره به اینکه معاد پس از توحید در اسلام مهم ترین مسأله است، افزود: تفسیر آیات چهارم و پنجم سوره هود، ضرورت معاد و بازگشت به ‌سوی خدا را بیان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به وجود یک هزار و ۲۰۰ آیه قرآن در مورد قیامت و مسأله معاد عنوان داشت: یک سوم آیات قرآن مربوط به مسأله معاد است و خداوند متعال در 30 آیه ایمان به خدا را در کنار ایمان به قیامت قرار داده است.

وی با عنوان اینکه عدالت خداوند اقتضا می‌کند که قیامتی وجود داشته باشد، اظهار داشت: دنیا گنجایش پاداش و کیفر ندارد و باید جهانی دیگر برای کامل شدن پاداش و کیفر وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه اگر قیامتی وجود نداشته باشد زندگی این دنیای ما پوچ و بیهوده خواهد بود، ادامه داد: کمال انسان در یک زمان عملی می‌شود و آن زمان قیامت است.

وی با یادآوری به اینکه خدای متعال در قرآن می‌ فرماید روز قیامت از بدیهیات است و هیچ شک و تردیدی در آن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ‌از دلایلی ‌که منکران مسأله معاد و روز قیامت را انکار می‌کنند این است که خیال می‌کنند هیچ کسی نمی‌تواند مردگان را زنده کند ولی جواب آنها این است که همان خدایی که اول انسان را آفرید همان خدا دوباره انسان را زنده می‌کند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به حتمی بودن سفر قیامت ادامه داد: داشتن زاد و توشه برای این سفر ضروری است و توشه آخرت عمل صالح، اطاعت کردن خدا و باقیات و صالحات است.

وی توبه را یکی دیگر از ضروریات سفر قیامت عنوان کرد و افزود: توبه سبب سبک بالی انسان در قیامت می شود، موجب شامل شدن لطف الهی به انسان شده و عامل راحتی مرگ است./9459/پ202/ب1

ارسال نظرات