۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۱۵۷۵۵
امام جمعه راور:

علم و ایمان منشأ سعادت دنیا و آخرت است

امام جمعه راور گفت: علم در اسلام و در نظرائمه اطهار (ع) از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ از این رو آن را در کنار ایمان قرار داده و این دو را منشا سعادت دنیا و آخرت معرفی کرده اند.
امام جمعه راور

حجت الاسلام علی تویسرکانی، امام جمعه راور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان ضمن گرامیداشت دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) گفت: علم دراسلام و در نظرائمه اطهار (ع) ازاهمیت ویژه ای برخوردار است، از این رو آن را در کنار ایمان قرار داده اند، این دو را منشا سعادت دنیا و آخرت معرفی کرده اند.

وی ادامه داد: در بعضی از روایات آمده است که علم و ایمان رفیق یکدیگر هستند بنابراین اگر بین این دو جدایی حاصل شود وجود و حقیقت زندگی انسان به آتش کشیده خواهد شد و انسان دیگرنمی تواند در مسیر درستی در زندگی قرار گیرد.

امام جمعه راور تصریح کرد: با توجه به اهمیت علم و دانش از نظر ائمه معصومین(ع) و همچنین وجود امام هشتم وسایر ائمه که علم آنها لدنی است مردم جامعه اسلامی باید از این دو ویژگی برخوردار باشند، همچنین امامان ما را مکلف کردند که هر روز بر آگاهی و دانش خود اضافه کنیم، بنابراین با وجود مقدس امام هشتم که در این زمینه فرمایشات بسیاری دارند وما باید براساس فرمایشات ایشان در این مسیر تلاش کنیم و بتوانیم گامهای بلندی در این زمینه برداریم .

حجت الاسلام تویسرکانی اظهار داشت: ما اگر بتوانیم به صورت علمی و عالمانه و بر اساس علم و اطلاعاتی که دارین رهنمودهای ائمه اطهار را به مردم و جامعه منتقل کنیم جامعه در مسیر درست قرار می گیرد، ولی متاسفانه مشکل ما در جامعه امروز این است که نتوانستیم آنها را منتقل کنیم و مردم با آن فطرت پاک خود بتوانند درست عالمانه متوجه شوند.

وی خاطر نشان کرد: ما باید امروزه از این موهبتهای الهی که خداوند در اختیار ما قرار داده است به بهترین وجه ممکن استفاده کنیم لذا ما  به دلیل اینکه درگیر زندگی خود هستیم باید سعی کنیم بیشتر با زندگی این بزرگواران آشنا شویم وآنها را الگو برای خود قرار دهیم.

امام جمعه راور بیان داشت: امروزه دشمن به جوانان کشور ما القا کرده که زندگی این بزرگواران مربوط به زمان گذشته است و مرتبط و متناسب زمان امروز نیست، بنابراین بر ما است که به جوانان بگوییم که این چنین نیس.

وی اضافه کرد: ائمه معصومین ما شخصیتهایی هستند که علم آنها مربوط به تمام دوره های زمان می شود، علم این بزرگواران مربوط به زمان خود نیست و تمام علمی که بشر در طول تاریخ به آن نیاز دارند امامان معصوم دارا هستند و تا قیام قیامت پاسخ گوی تمام سوالات و شبهات مردم هستند.

وی در پایان گفت: اگر کسی امام هشتم(ع) را با معرفت زیارت کند پاداش آن را در زندگی خود مشاهده خواهد کرد از این رو ما باید شناخت و معرفت خود را نسبت به این بزگواران زیاد کنیم./866/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات