۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۱۶۴۵۵
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی اردهالی:

شکل‌گیری حج ابراهیمی اساس رفع سایه معضلات از جهان اسلام است

دبیر تشکل اساتید حوزه، مسأله فلسطین، یمن و سوریه را از مسائل مهم امت اسلام توصیف کرد و شکل‌گیری حج ابراهیمی را اساس رفع سایه معضلات از جهان اسلام دانست.
حجت الاسلام سلیمانی اردهالی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی در گفت و با خبرنگار خبرگزاری رسا، حج را از اساسی‌ترین شعائر اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین وظایف بندگان خدا بر اساس شرع مقدس اسلام احیاء شعائر الهی است.

امام‌جمعه مشهد اردهال با اشاره به آیه 158 سوره بقره اظهار داشت: در منابع ثقلین به‌صراحت آمده است که اگر مؤمن مستطیع حج را اقامه نکند و از دنیا رخت بربندد؛ بر اساس تعبیری که رسول گرامی اسلام(ص) به آن تصریح فرموده‌اند یهودی و یا نصرانی از دنیا رفته است.

وی افزود: خداوند متعال در آیه 158 سوره بقره هویت حج را چنین توصیف فرموده است که «إِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَةَ مِنْ شَعَائِرِ اللَّهِ فَمَنْ حَجَّ الْبَيْتَ أَوِ اعْتَمَرَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْهِ أَنْ يَطَّوَّفَ بِهِمَا وَمَنْ تَطَوَّعَ خَيْرًا فَإِنَّ اللَّهَ شَاكِرٌ عَلِيمٌ؛ بی‌تردید صفا و مروه از نشانه‌های خداست؛ پس کسی که حج خانه کعبه کند، یا عمره انجام دهد، بر او گناهی نیست که بر آن دو طواف کند؛ و کسی که کار نیکی انجام دهد، بدون تردید خدا پاداش‌دهنده و داناست.»

دبیر تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم بابیان این‌که از وجوب مسأله حج اهمیت همه‌جانبه آن تعیین می‌شود، گفت: بر اساس پیش‌بینی دین مبین اسلام در فراگیر شدن حکومت عدل جهانی حج از ایدئولوژیکی‌ترین رفتاری‌های دینی درزمینه سازی این وحدت و حکومت عدل جهانی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی اردهالی، در توصیف فلسفه وجوبی حج ابراز داشت: تبادل آراء ملت‌های امت واحده اسلام در مناسک حج و بررسی ابعاد ضعف و قوت امت واحده از سوی ملت‌های اسلامی زمینه مطالعه دقیق امت اسلام را فراهم می‌کند؛ بر این اساس دکترین امت اسلام در حج از مضار امت اسلام را شناسایی و با فتنه‌هایی موجود علیه جهان اسلام تقابل می‌کنند.

دبیر تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم، مسأله فلسطین، یمن و سوریه را از مسائل مهم امت اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: اگر امت اسلام در حج با ادبیات حج ابراهیمی ظاهر شوند این مسائل از جهان اسلام رخت بر خواهد بست.

امام‌جمعه مشهد اردهال، حج را سرمایه عظیم امت اسلام توصیف کرد و گفت: امت اسلام در سایه وحدت امت واحده می‌تواند مسائل مهم خود را حل‌وفصل کند؛ این در حالی است که حقیقت تلخ امت اسلام عدم تمسک عملی ملت‌های اسلامی به ریسمان وحدت است که خود زمینه‌های معضلات جهان اسلام را فراهم آورده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سلیمانی اردهالی، ضمن اظهار امیدواری در تأمین امنیت حجاج اظهار داشت: حجاج خود را در مسیر وحدت امت واحده قرار داده و در برائت از دشمنان در مناسک غافل نمانند./837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات