۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۵۱۶۸۲۶
سخنگوی وزارت امورخارجه در گفتگو با رسا:

نیازمند یک دیپلماسی قوی در دولت جدید هستیم

قاسمی با اشاره به اینکه ما نیازمند یک دیپلماسی قوی در دولت جدید هستیم، گفت: وزارت خارجه دولت جدید باید اهداف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی را در سطح عالی برای کشور دنبال کند.
بهرام قاسمی

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رابطه با اینکه وزارت امورخارجه در دولت دوازدهم برای «سربلند شدن ایران در محافل بین‌المللی» چه راهبردی را باید در پیش بگیرد؟، گفت: اصولا وزارت امورخارجه باید وظایف ذاتی خود را در هر دولتی انجام دهد.

وی ادامه داد: ما باید در حوزه تعامل با جهان، توسعه روابط، حفاظت از مرزها و حسن همجواری با همسایگان و همچنین حل‌و‌فصل معضلاتی که در مرزهای سیاسی کشور می‌تواند وجود داشته باشد به نمایندگی از سایر ارگان‌ها مذاکرات داشته باشیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه در مورد وظایف این وزارتخانه در بخش اقتصادی نیز تاکید کرد: ما باید با یک دیپلماسی اقتصادی قوی بتوانیم در برهه کنونی به خصوص باتوجه به بحث اقتصاد مقاومتی و چارچوب‌های آن کارهایی را انجام دهیم زیرا نیاز است که در بخش خارجی این حوزه نیز باتوجه به منافع کشور و مصلحت مردم و همچنین چارچوب‌های نظام اقداماتی صورت گیرد.

قاسمی با اشاره به اقدامات موثر وزارت امورخارجه در بخش فرهنگی نیز یادآور شد: ما در بخش فرهنگی باید اقداماتی در دیپلماسی رسانه، دیپلماسی عمومی، حوزه‌های کنسولی و شهروندان و ایرانی‌های خارج از کشور در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: باتوجه به شرایط ایران و نیازی که ما برای اقتدار و سربلندی کشور داریم باید با تمام وجود و جدیت بیشتر نسبت به گذشته همسان و حتی بیش از سایر دستگاه‌های کشور و وزارتخانه‌ها این تلاش را داشته باشیم و بتوانیم به اهداف و چهارچوب‌هایی که نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص کرده است برسیم./816/ ۳۰۱/ص

ارسال نظرات