۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۱۸۱۲۷
آیت الله مظاهری مظرح کرد؛

اسلام ناب، تنها دین هدایتگر به صراط مستقیم

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که تحت دین های خرافی قرار گرفتن انسان را به شرک آلوده می کند، گفت: دین واحدی که وحدت آفرین است و با تبعیت از آن می توان در صراط مستقیم گام برداشت، اسلام ناب است.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: پیروی از ملت حضرت ابراهیم(ع) پیروی محض از دین اسلام است.

وی در تفسیر آیه صد و سی و پنجم سوره بقره که می فرماید«وَقَالُوا کُونُوا هُودًا أَوْ نَصَارَى تَهْتَدُوا قُلْ بَلْ مِلَّةَ إِبْرَاهِیمَ حَنِیفًا وَمَا کَانَ مِنَ الْمُشْرِکِینَ» افزود: نقل تواریخ در قرآن برای پند دادن به استفاده کنندگان از این کتاب آسمانی است؛ یهودیان و مسیحیان ادعا دارند که هدایت به صراط مستقیم تنها با گرایش به دین یهودیت و مسیحیت حاصل می شود به همین سبب قرآن در این آیه می فرماید، هدایت تنها با تبعیت از ملت حضرت ابراهیم(ع) که مورد پذیرش میان همه ادیان است به دست می آید و ملت حضرت ابراهیم(ع) همان تسلیم بودن صد در صد در برابر پروردگار است.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که دین حضرت ابراهیم(ع) بدون افراط و تفریط صد در صد همان دین الهی است، خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) در سفارشات خودشان می فرمودند افرادی که بعد از من زنده هستند و پیامبر آخرالزمان را درک می کنند تنها از او پیروی کنند و پیروی از سفارش ایشان همان پیروی از ملت حضرت ابراهیم(ع) است؛ یعنی همه انسان ها باید اسلام را بپذیرند.

رییس حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: دین الهی که محتوای آن ترک محرمات، عمل به واجبات و استحکام ارتباط با مردم است، دین هدایتگر حقیقی است؛ یهودی ها و نصرانی ها با وجود این پیامبران بزرگی مثل حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) داشته اند و دینشان در زمان خودشان دین جهانی بود نتوانستند دینشان را از تحریفات حفظ کنند و دینشان دستخوش تغییرات جدی قرار گرفت.

استاد  اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: انجیل و تورات کاملاً تحریف شد تا جایی که خودِ یهودیان و مسیحیان می گویند، این کتاب هایی که در حال حاضر موجود است، انجیل و تورات واقعی نیست بلکه این کتاب ها را علما و بزرگان ما نوشته اند؛ تعدد در کتاب انجیل و کتاب تورات نشانه منحرف بودن این کتاب ها در زمان حال است؛ تورات و انجیل واقعی برخلاف کتاب هایی که در حال حاضر موجود است خالی از مسائل خرافی بوده است.

وی با بیان این که در کتاب های مختلف تورات و انجیل ضدیت های فراوانی وجود دارد، تشریح کرد: ضدیت های فراوانی در انجیل ها و تورات های ساختگی مسیحیان و یهودیان وجود دارد سبب شده است که هر کدام از این کتاب ها طرفدارانی داشته باشند؛ دینی که کتاب های آسمانی متعددی داشته باشد اصلاً نمی تواند سبب تدین حقیقی برای طرفدارانش باشد.

حضرت آیت الله مظاهری اظهار کرد: تنها کتاب آسمانی که به لطف الهی و تلاش و کوشش طرفدارانش بدون تحریف ماند و نقطه گذاری های آن نیز کم و زیاد نشد، کتاب قرآن است؛ تبعیت از قرآن تبعیت از ملت حضرت ابراهیم(ع) است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به این بخش از آیه صد و سی و پنجم که می فرماید«...قُلْ بَلْ مِلَّةَ إِبْرَاهِیمَ حَنِیفًا وَمَا کَانَ مِنَ الْمُشْرِکِینَ» اظهار کرد: دعوت به دین هایی مثل یهودیت و مسیحیت که محتوایش دروغین است نمی تواند سبب اعتبار برای این ادیان باشد؛ بر اساس متن آیه ای که تلاوت کردیم تحت هدایت دین های خرافی قرار گرفتن انسان را به شرک آلوده می کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان ابراز کرد: دین هدایتگر دینی است که سبب تسلیم محض انسان در برابر پروردگار شود؛ دین واحدی که وحدت آفرین است و انسان با تبعیت از آن می تواند در صراط مستقیم گام بردارد، دین اسلام ناب است؛ دین اسلام تنها دینی است که انسان را از شرک خارج می کند./867/پ201/ب1

ارسال نظرات