۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۱۹۴۷۵

تولید و عرضه نرم افزار جامع دروس حوزوی

معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز کامپیوتری نور از تولید و عرضه نرم افزار جامع دروس حوزوی شامل متون و حواشی دروس پایه های اول تا دهم خبر داد.
بازدید اعضای خبرگزاری رسا از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر خوانساری معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز نور امروز در جریان بازدید شماری از دبیران و اعضای خبرگزاری رسا از این مرکز از تهیه و تولید نرم افزار جامع دروس حوزوی خبر داد.

وی بیان کرد: این نرم افزار حجم وسیعی از منابع و متونی که یک طلبه از آغاز دوران تحصیل خود در حوزه تا پایان پایه دهم در رشته‌های ادبیات عربی، منطق، فقه واصول فقه، کلام، حکمت، حدیث و قرآن می بایست بیاموزد را در خود جای داده است.

حجت الاسلام خوانساری با اشاره به دیگر قابلیت های این نرم افزار، گفت: نرم افزار دروس حوزوی با ارائه ۲۳۰ عنوان در ۷۸۵ جلد كتاب از منابع دروس حوزه و به روزترین امکانات و قابلیت‌های فنی و پژوهشی، دسترسی راحت تر طلاب علوم دینی و پژوهشگران به منابع علمی را فراهم کرده است.

وی افزود: این نرم افزار تنها متون کتب درسی را در بر نمی گیرد بلکه شامل شروح و حواشی نیز هست و طلاب به راحتی می توانند از این نرم افزار جامع بهره بگیرند و به فراگیری دروس حوزوی بپردازند.

حجت الاسلام خوانساری اضافه کرد: این نرم افزار دو سال گذشته تولید و رونمایی و عرضه شد و خوشبختانه طلاب و فضلای حوزه از این نرم افزار استقبال بسیار خوبی کرده اند.

معاون بازرگانی و خدمات فرهنگی مرکز کامیپوتری نور در ادامه سخنان خود به تعامل این مرکز با مراکز و نهادهای حوزوی اشاره و تصریح کرد: مرکز تحقیقات کامپیوتری نور با بیش از هفتاد مرکز علمی و حوزوی تفاهم نامه امضا کرده که غالب این تفاهم نامه ها نیز به مرحله اجرایی و عملیاتی رسیده است.

وی افزود: بیشترین حجم تفاهم نامه ها در بین مراکز حوزوی که عملیاتی شده مربوط به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور است؛ در این زمینه افتخار می کنیم که زمینه و توفیق خدمت به مراکز حوزوی را پیدا کرده ایم.

حجت الاسلام خوانساری از تولید نرم افزارهایی درباره بزرگان دینی و مراجع تقلید و علمای حوزه خبر داد و اعلام کرد که این اقدام به صورت کاملا رایگان انجام شده است.

وی درباره توزیع محصولات و نرم افرازهای مرکز نور نیز اعلام کرد که هفتاد نمایندگی در سراسر کشور کار توزیع محصولات مرکز کامپیوتری نور را عهده دار هستند، نمایندگی هایی نیز در خارج از کشور داریم که به دلایل سیاسی و تحریم در حال حاضر چندان فعال نیستند. /924/پ202/ج

ارسال نظرات