۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۵۱۹۴۸۳
چند خبر کوتاه سیاسی؛

شهید حججی یک پدیده کم‌نظیر در تاریخ مقاومت ملت ایران است

شهید حججی یک پدیده کم‌نظیر در تاریخ مقاومت ملت ایران، دیدار سردار قاسم سلیمانی با خانواده شهید حججی و راه پیشرفت کشور توسعه دریامحور است برخی از عناوین اخبار کوتاه سیاسی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب، با بیان اینکه رئیس جمهور گفته است تحریم‌های هسته‌ای برداشته شده است و اگر بخواهید همه تحریم‌ها برداشته شود باید اجازه دهید مذاکره کنیم، اظهار کرد: این حرف با مطالبی که خود آقای روحانی راجع به بی اعتمادی به آمریکا بیان کرده‌اند در تضاد است. از طرفی تا آنجا که ما سراغ داریم مسئولان بانک مرکزی و انرژی اتمی و برخی دیگر از مسئولان برجام دستاورد قابل اعتنائی نداشته است.

وی افزود: آقای رئیس جمهور دو سال پیش گفته بودند ما چیزی را امضاء نمی‌کنیم مگر اینکه در همان روز همه تحریم‌های اقتصادی مالی و بانکی لغو شود پس چرا تاکنون لغو نشده است؟

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: تجربه کودتای 28 مرداد و جنایات آمریکا در ایران هر سیاستمدار دلسوزی را به این فکر می‌اندازد که به فکر منافع ملت و مصالح ملی باشد. چرا باید با این عبرت‌های تاریخی حرفی زد که بیشتر به یک سراب شبیه است.

حبیبی با اشاره به نحوه بررسی وزرای پیشنهادی در مجلس خاطرنشان کرد: بعضی از نمایندگان به عنوان مخالف ثبت نام کردند اما سخنانشان در موافقت با وزیر مربوطه بود؛ آنها با این کار فرصت نقد مشفقانه را از دیگر نمایندگان گرفتند. این روش قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه امروز مردم در زندگی خود تحولی اساسی می‌خواهند، گفت: آنها خواستار پاسخگویی دولت به مطالبات خود به ویژه در حوزه معیشت، اقتصاد و اشتغال هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: مجلس امروز در معرض یک ازمون جدی در وفای عهد به ملت و عمل به سوگند نمایندگی است. آنها باید تصویر درستی از این آزمون به مردم و جامعه منتقل کنند.

حبیبی تصریح کرد: امروز رکود چتر خود را در بازار و بنگاه‌های اقتصادی بگونه‌ای پهن کرده است که صدای هر تولید کننده و توزیع کننده‌ای را در آورده است. امروز بهمن نقدینگی بی سابقه همه چیز را می‌بلعد و چشم‌انداز روشنی از رونق اقتصادی بدست نمی‌دهد. دولت و وزرا باید از فرصت رای اعتماد استفاده کرده و مردم را به آینده امیدوار کنند.

وی با اشاره به حاشیه‌ها و جنجال آفرینی‌هایی که طی روزهای اخیر پیرامون بیماری یکی از سران فتنه ایجاد شده است، گفت: یک جریانی که در اوج فتنه به پارلمان اروپا و کنگره آمریکا رفتند و دشمنان ایران را تشویق به تشدید تحریم‌ها کردند امروز می‌خواهند با قربانی کردن مهدی کروبی برای تشویق ترامپ جهت تداوم تحریم‌ها سند حقوق بشری مهیا کنند؛ امیدواریم آقای کروبی و خانواده‌اش متوجه این توطئه بشوند و در این مسیر گام برندارند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: من متأسفم از اینکه برخی نمایندگان مجلس در داخل این طرح بازی می‌کنند.

حبیبی در ادامه با اشاره پدیده شهید حججی در عصر ما گفت: استقبال مردم مشهد، قم، تهران از خانواده شهید حججی نشان داد این شهید یک پدیده کم نظیر در تاریخ مقاومت ملت ایران است. او با وصیت‌نامه ارزشمند خود نشان داد که آگاهانه و عارفانه قدم به قتلگاهی گذاشت که امام حسین (ع) در روز عاشورا مقتدای این کرامت نجات‌بخش در تاریخ بشر است.

وی با تجلیل از خانواده شهید حججی تصریح کرد: خانواده شهید حججی در چند روز گذشته تصویری از خود نشان دادند که می‌تواند الگوی خانواده‌های شهدای حرم باشد. همسر وفادار او زینب‌وار سخن گفت. پدر و مادر او حق خون او را ادا کردند و مردم هم انصافاً قدرشناسی نمودند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین با اشاره به عملیات داعش در اسپانیا اظهار کرد: سهم مردم اروپا از داعش، قتل و غارت و کشتار است و سهم سرمایه‌داران و دولتهای اروپایی و آمریکایی دلارهای نفتی است که از عربستان می‌رسد. امروز این رویکرد در اروپا تبدیل به یک روش شده است. بالاخره روزی مردم به این سهم و سهامداری اعتراض می‌کنند و تکلیف گروهک خونخوار و تروریستی داعش را روشن کرده و سیاستمداران خود را نیز مجازات می‌کنند.

حبیبی در پایان ضمن ستایش پیروزی‌های مقاومت در سوریه، لبنان و عراق علیه گروه‌های تروریستی، گفت: ما به پایان حیات داعش نزدیک می‌شویم و در این تردید نداریم.

سردار قاسم سلیمانی با خانواده شهید حججی دیدار کرد

سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با خانواده شهید محسن حججی دیدار کرد.

شهید مدافع حرم محسن حججی 25 ساله اهل نجف‌آباد اصفهان عضو لشکر زرهی 8 نجف اشرف بود که گروه تروریستی داعش در سوریه پس از به اسارت در آوردن او، سر از پیکر پاکش جدا کرد.

حججی از اعضای مؤسسه شهید احمد کاظمی بود که به محرومیت‌زدایی در مناطق فقیر کشور می‌پرداخت.

سردار سلیمانی پس از به شهادت رسیدن شهید محسن حججی پیامی صادر کرد که متن این پیام به شرح زیر است:

پس از شکست‌های پی در پی گروه‌های تکفیری- وهابی وابسته به استکبار جهانی در برابر رزمندگان سلام در جبهه‌های مختلف، گروه ترویستی داعش مرتکب جنایتی فجیع و غیرانسانی شد که در هیچ قاعده و قانون اسلامی و حتی انسانی نمی‌گنجد.

مردم دلاور و امت حزب‌الله خصوصا خانواده شهید محسن حججی مطمئن باشند که فرزندان دلیر شما انتقام این اقدام ددمنشانه را با تصمیمی قاطعانه که ریشه‌کن کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است خواهند گرفت.

این نوع جنایت‌ها که تاکنون هزاران مورد آن به همین شکل در عراق و سوریه ضد امت مسلمان اعم از شیعه و سنی به وقوع پیوسته تنها نتیجه‌ای که در برخواهد داشت، اتحاد و آگاهی بیشتر عالم اسلامی نسبت به هویت و خباثت این خوارج زمان است و ما را در پاک کردن سرزمین اسلامی از لوث وجود آنان مصمم‌تر و قدرت‌مندتر خواهد کرد.

ما از ابتدا مصمم و به دور از تردید در این راه گام برداشتیم اما ارتکاب این جنایت ها عزم و اراده ما را جزم‌تر و جدی‌تر کرد تا جای جای سرزمین‌های اسلامی را از وجود بی‌وجود پلیدشان تطهیر کنیم.»

ایران اسلامی در راه آزادی و شریعت و برای نجات دین مبین اسلام چنین قربانیان ارزشمندی را تقدیم می‌کند و از خدای سبحان عاجزانه طلب می‌کنیم که حسن عاقبت با مرگی همچون شهید محسن حججی عزیز برای مقرر فرماید.

امیر سیاری در نشست انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

راه پیشرفت کشور توسعه دریامحور است

امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: امروزه کشورهای بزرگی در دنیا وجود دارند که به آبهای آزاد دسترسی ندارند اما کشور ما از این نعمت برخوردار است.

وی ادامه داد: تاریخ نشان داده ما ملتی دریانورد بودیم و 2 هزار سال پیش از خلیج فارس تا مدیترانه را سفر کردیم اما پس از آن استعمار و به خصوص انگلیس برای اینکه دسترسی دیگران به منافع خود را در دریا قطع کنند سرزمین ما را تبدیل به زمین سوخته کرده و ما را از دریا دور کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: امروزه 9 گذرگاه مهم دریایی در دنیا وجود دارد،4 مورد از مهمترین این گذرگاه‌ها در منطقه ما هستند که طی دوره‌های مختلف تاریخی، استعمارگران سعی کردند ما را از این گذرگاه‌ها و همچنین سواحل مکران دور نگه دارند.

سیاری تاکید کرد: یک سوم حمل و نقل دریایی جهان و همچنین 90 درصد تجارت جهانی از دریا و به خصوص منطقه شمال اقیانوس هند انجام می‌شود ما منافع بسیاری از نفت و گاز در دریاهای عمان و خزر داریم که تاکنون از آنها استفاده نکرده‌ایم.

سیاری اظهار داشت: دریا یکی از منابع مهم تامین انرژی‌های تجدیدپذیر است و راه پیشرفت کشور توسعه دریامحور است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما در راستای توسعه دیپلماسی دریایی به تمام کشورهای حاشیه اقیانوس هند سفر کرده‌ایم همچنین برای رسیدن به سطح مطلوب ناوگان نظامی اقدامات خوبی انجام داده‌ایم اما نیازمند فعالیت بیشتر در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: ما تا سال 86 فقط در خلیج فارس حضور داشتیم اما از آن سال به بعد بنا به دستور فرمانده معظم کل قوا نیروی دریایی ارتش تبدیل به یک نیروی دریایی راهبردی شدیم و ما امروز تا مدار 10 درجه اقیانوس هند و همچنین 20 درصد دریای خزر را تحت کنترل داریم.

وی تصریح کرد: در سال 88 برای اولین بار از کانال سوئز عبور کردیم و توانسته‌ایم از آن سال به بعد با اعزام 50 ناوگروه، 4200 کشتی را منطقه خلیج عدن اسکورت کنیم.

وی گفت: ما می‌توانیم با اندکی حمایت، تمام آنچه در عرصه دریا مورد نیاز ماست را تولید کرده و از نیاز به سایر کشورها بی‌بهره شویم.

فرمانده کل سپاه انتصاب مجدد محسن رضایی در مجمع تشخیص مصلحت نظام را تبریک گفت

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی پیامی انتصاب مجدد محسن رضایی به سمت دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

برادر ارجمند سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی

دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام

حسن اعتماد مقام معظّم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» و انتصاب مجدد جنابعالی به دبیری مجمع تشخیص مصلحت نظام را به آن برادر عزیز و انقلابی تبریک عرض می‌نمایم، امید است با پیشینه انقلابی و درخشان و تجربیات مدیریتی شما شاهد تحقق بیش‌ازپیش تدابیر معظّم له در راستای پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی باشیم.

از قادر متعال توفیقات روزافزون جنابعالی و دیگر همکاران خدوم و متعهد آن دبیرخانه را در سایه سار توجّهات خاصّه حضرت ولی‌عصر «عجل الله تعالی فرجه الشریف» و تحت تدابیر حکیمانه رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» مسئلت می‌نمایم.

قدردانی معاون پارلمانی روحانی از رأی اعتماد نمایندگان مجلس

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور روز یکشنبه و در پایان جلسات رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم، با انتشار بیانیه ای از تلاش های کارشناسی، حرفه ای و همدلانه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزیران و برنامه های آنان، قدردانی کرد.

امیری همچنین بطور ویژه از مدیریت و زحمات لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات رئیسه در جریان پنج روز بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم و خط مشی و برنامه های دولت، سپاسگزاری کرد.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی روزهای اخیر در جلسات فشرده و در دو نوبت صبح و عصر بصورت کاملا کارشناسی به بررسی برنامه ها و صلاحیت وزرای پیشنهادی پرداختند و رئیس، نواب رئیس و اعضای هیات رئیسه نیز به نحوه شایسته این جلسات را مدیریت کردند تا استدلال های مخالفان و موافقان و همچنین دفاعیات وزیران پیشنهادی بخوبی شنیده شود تا نمایندگان بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به برنامه ریزی منسجمی که معاونت امور مجلس ریاست جمهوری پیش از آغاز جلسات علنی مجلس، برای حضور وزیران پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی، فراکسیون های سیاسی و فراکسیون های غیرسیاسی و منطقه ای انجام داده بود، افزود: در این جلسات وزیران پیشنهادی برنامه های خود را برای نمایندگان تشریح کردند و به سوالات آنان در مورد فعالیت ها و برنامه های وزارتخانه خود پاسخ دادند.

وی اظهارداشت: نظم و انسجام حاکم بر برنامه های پیش بینی شده برای حضور وزیران پیشنهادی در فراکسیون ها و کمیسیون های مختلف باعث شد که به بهترین شکل از زمان استفاده شود و نمایندگان بطور کامل با برنامه های وزرا در بخش های مختلف آشنا شوند.

معاون رئیس جمهور در این زمینه از تلاش های مجدانه، هماهنگ و همدلانه معاونان و مدیران کل امور مجلس همه وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی نیز در دفاع از وزیران پیشنهادی و برنامه های دولت قدردانی کرد.

امیری با تقدیر از همه نمایندگان موافق و مخالف که در جلسات مختلف مجلس درباره وزرای پیشنهادی به اظهارنظر پرداختند، گفت: در دوره دولت یازدهم تعامل بسیار خوبی میان دولت و مجلس برقرار شد که امیدواریم سطح این تعاملات در دولت دوازدهم بیش ار پیش ارتقاء یابد.

وی تاکید کرد: همکاری نزدیک دولت و مجلس و تعامل سازنده این دو قوه تاثیر بسیار مثبتی برای حل مسائل و مشکلات مردم دارد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور در پایان از همکاری همه وزیران پیشنهادی با برنامه ریزی های انجام شده از سوی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در جریان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی و خط مشی و برنامه های دولت در مجلس شورای اسلامی، کسب اعتماد نمایندگان ملت را به ایشان تبریک گفت و برای تک تک آنان در دوره جدید آرزوی موفقیت نمود./907/303/ ص

ارسال نظرات