۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۱۹۹۱۴
قاسمی در گفت و گو با رسا؛

آمریکا نمی‌تواند برجام را نقض کند

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به راهبرد پیش‌روی ایران در مقابل بدعهدی آمریکا در برجام، گفت: یک استراتژی مشخصی که باید در این باره دنبال شود این است که نباید اجازه داد که آمریکا بتواند تنهایی خودش را به همراه دیگران جبران کند.
قاسمی

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با عملکرد وزارت امور خارجه برای تعاملات گسترده‌تر با دنیا با وجود حواشی برجام، گفت: آمریکا همیشه به عنوان یک عضو بدعهد برجام بوده و صداهای نامطلوبی از واشنگتن شنیده می‌شود.

وی ادامه داد: در مورد سایر کشورهای عضو برجام مانند روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلستان و سایر کشورهای جهان باید گفت که همه نگاه مثبتی را نسبت به برجام دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: امروز کشورهای عضو برجام و همچنین سایر کشورهای دنیا از این لفاظی‌های واشنگتن نگران هستند، چرا که این معاهده یک معاهده تک جانبه نبوده بلکه یک معاهده چندجانبه و بین‌المللی است و به تأیید سازمان ملل رسیده و حتی یک قطعنامه سازمان ملل نیز آن را حمایت می‌کند.

قاسمی یادآور شد: برجام یک معاهده است که به نفع همه بوده و همه در ثمرات برجام در جهان امروز بهره لازم را خواهند برد، امروز دولت ترامپ نیز موافقان زیادی درباره برجام ندارد، حتی در درون آمریکا نیز این میزان بدعهدی را نمی‌توان تقسیم‌بندی کرد.

وی افزود: به نظر بنده آمریکا نمی‌تواند برجام را نقض کند زیرا جهان از برجام حمایت خواهد کرد، برای اینکه اجازه ندهیم آمریکا بتواند در این باره اجماعی ایجاد کند لازمه‌اش این است که همانند گذشته به تعهدات خود عمل کنیم.

سخنگوی وزارت امورخارجه ابراز داشت: امروز آژانس بین‌المللی اتمی و سایر مراجع بر حسن نیت و تابث قدمی ایران تأکید کردند و ایران هم پایبندی خود را نشان داده است.

قاسمی در مورد راهبرد پیش‌روی ایران نیز تصریح کرد: یک استراتژی مشخصی که باید در این مورد دنبال شود این است که نباید اجازه داد که آمریکا بتواند تنهایی خودش را به همراه دیگران جبران کند.

وی در پایان گفت: اگر آمریکا در این جهتی که در پیش گرفته حرکت کند بیشتر به جهت انزوای جهانی خود کمک خواهد کرد، به ویژه با توجه به مشکلاتی که با بسیاری از کشورهای جهان از جمله تک‌تک کشورهای اروپایی، اتحادیه اروپا و حتی با کشورهای بزرگ آسیایی دارد این انزوا تشدید می‌شود./816/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات