۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۱۹۹۹۵

تاریخ شفاهی حوزه علمیه بناب مستند می‌شود

معاون پژوهشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب از تولید مستندی با موضوع تاریخ شفاهی این مرکز علوم اسلامی خبر داد.
حوزه علمیه بناب

حجت الاسلام حسن زاده، معاون پژوهشی حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: هم اکنون در حال راه‌اندازی و تجهیز استودیویی با استانداردهای لازم جهت ضبط و تولید مستندهای مختلف حوزوی در این مرکز علوم هستیم.

وی از تولید مستندی با موضوع تاریخ شفاهی این مرکز علوم اسلامی خبر داد و گفت: این مستند قرار است به تبیین مجاهدت اخوان بنابی در راه‌اندازی مدارس علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) در شهرهای تبریز، بناب و تهران بپردازد، ضمن این‌که نیم‌نگاهی به سیره و زندگانی تولیت حوزه علمیه بناب نیز خواهد داشت.

حجت الاسلام حسن‌زاده با بیان این‌که حوزه علمیه بناب به عنوان بزرگترین مرکز علوم دینی منطقه شمال‌غرب کشور توانسته تاکنون هزاران طلبه را آموزش دهد، گفت: هر یک از فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه بناب امروز هر یک در عالی‌ترین سطوح نظام و یا در عرصه های مختلف تبلیغی منشاء خیر و برکات ارزشمند هستند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه بناب با اشاره به روند تأسیس و راه‌اندازی مدارس علمیه بناب از سوی اخوان بنابی گفت: تاسیس نخستین مدرسه از سوی آیت الله حاج شیخ یوسف باقری بنابی حوالی سال 1333 شمسی بوده است، که این مدرسه درکنار مسجد جامع میدان شهر بناب احداث شد.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان جدید حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در مرکز شهر با وسعت 700 متر مربع زمین و 1500 متر مربع زیر بنا در چهارطبقه به همت والای حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی ساخته شد. زمین مدرسه در اصل عبادتگاه بهائیان بوده که به صورت خرابه ای در آمده بود.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: با وفات آیت الله حاج شیخ یوسف باقری بنابی درسال 1365 علمای بناب تصمیم می گیرند که از شیخ عبدالمجید باقری بنابی که درآن زمان در تهران به امرمقدس تربیت طلاب مشغول بود، دعوت کرده تا هم جای خالی آن عالم وارسته را پر نمایند و هم حوزه علمیه بناب را اداره کنند. بعدها با احداث مکان فعلی حوزه علمیه برادران؛ طبقه دوم مصلای شهر برای حوزه علمیه اختصاص یافت./935/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات