۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۵۲۰۰۲۰
چند خبر کوتاه از فعالیت های دادستانی کل کشور؛

اختلاس ۶۰۰ میلیون تومانی یکی از کارمندان تامین اجتماعی

دادستانی کل کشور در چند روز گذشته فعالیت های مختلفی را در راستای تامین امنیت جامعه انجام داده است که کشف ۳۳ قبضه سلاح شکاری در خرم آباد، پلمب بیش از چهار هزار چاه آب غیر مجاز در استان اصفهان و کشف ۳۳ قبضه سلاح شکاری در خرم آباد بخشی از این فعالیت ها اعلام شده است.
قوه قضائیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برگزاری جلسه شورای فضای مجازی دادسرای قم، آغاز پلمب بیش از چهار هزار چاه آب غیر مجاز در استان اصفهان، کشف 33 قبضه سلاح شکاری در خرم آباد، ضرورت افزایش حساسیت ها نسبت به قاچاق سلاح به کشور، کشف مواد مخدری که پیش فروش شده بود، کودک آزاری دختر بچه 10 ساله از سوی مادر معتاد، اختلاس 600 میلیون تومانی یکی از کارمندان تامین اجتماعی استان مرکزی و دستگیری دو نفر از اراذل و اوباش در گرگان بخشی از فعالیت های دادستانی کل کشور در چند روز گذشته به شمار می آید.

برگزاری جلسه شورای فضای مجازی دادسرای قم

جلسه شورای فضای مجازی دادسرای عمومی و انقلاب قم با حضورمدیران،سرپرستان و نمایندگان حقوقی بانک های دولتی و غیر دولتی استان قم برگزار و راهکارهای مقابله با جرایم اقتصادی بررسی شد.
رویکرد و محورهای بحث این نشست که قضات ویژه جرایم رایانه ای وعوامل انتظامی و امنیتی مرتبط نیز در آن حضور داشتند،هم اندیشی و اتخاذ تدابیر مناسب به منظور مقابله با جرایم اقتصادی و بررسی نقش فضای مجازی در ظهور و بروز این جرایم بود.
به گفته دبیر شورای فضای مجازی دادسرای قم در این جلسه راه های تسهیل رسیدگی به پرونده های مالی،مقابله با پولشویی،اقدام سریع و عاجل در جهت حفظ حقوق بزه دیدگان بررسی شد و در پایان گزارش جلسه به همراه پیشنهادهایی در این زمینه ها تهیه و جهت ارسال به بانک مرکزی تصویب شد.

آغاز پلمب بیش از چهار هزار چاه آب غیر مجاز در استان اصفهان

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از وجود بیش از چهار هزار چاه آب غیر مجاز در استان اصفهان خبر داد و گفت:پیگیری انسداد و پلمب چاه های آب غیر مجاز در دستور کار دادستانی اصفهان قرار گرفته است.
 حسن رحيمي دادستان عمومي و انقلاب مركز استان اصفهان با اعلام اين خبر گفت: با توجه به بخشنامه دادستاني كل كشور در خصوص انسداد چاه هاي غيرمجاز آبي و نظر به اينكه تداوم وجود اين چاه ها در كنار پديده خشكسالي ضربه مهلكي به سفره هاي آب زيرميني خواهد زد، پيگيري اين موضوع در دستور كار جدي دادستاني اصفهان قرار گرفته است.
وي با اشاره به اينكه پلمپ چاه هاي غير مجاز از مركز استان آغاز شده است افزود: پلمپ چاه هاي غير مجاز داراي منفعت عمومي است و در صورت عدم برخورد مناسب با چاه هاي فاقد مجوز قانوني برداشت، به مرور و با كاهش سطح آب هاي زيرزميني شاهد از دست رفتن كشاورزي ساير كشاورزان نيز خواهيم بود.
رحيمي در پايان ضمن تأكيد بر اينكه دادستاني در اين موضوع در كنار كشاورزان و نه در مقابل آنهاست از دستگاه هاي متولي در اين خصوص خواست با در نظر گرفتن شرايط و اولويت ها نسبت به پلمپ چاه هاي غيرمجاز اقدام کنند.

کشف 33 قبضه سلاح شکاری در خرم آباد / ضرورت افزایش حساسیت ها نسبت به قاچاق سلاح به کشور

 دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد با اعلام کشف و ضبط 33 قبضه اسلحه شکاری در خرم آباد خواهان توجه و حساسیت بیشتر نسبت به موضوع قاچاق اسلحه به کشور شد .
سعید رازانی دادستان خرم آباد گفت:با رصد های نجام شده و صدور دستور قضایی تعداد 33 قبضه اسلحه شکاری که از طریق مرز های غربی وارد کشور شده بود در خرم آباد کشف و ضبط شد و دو نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.
وی افزود:در خصوص قاچاق سلاح شکاری و غیر شکاری به کشور که باید حساسیت بیشتری صورت گیرد .
رازانی تاکید کرد:دستگاه قضایی قطعا با قاطعیت و جدیت با افرادی که اقدام به قاجچاق اسلحه کنند برخورد خواهد کرد

کشف مواد مخدری که پیش فروش شده بود

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از کشف و ضبط مواد مخدری خبر داد که در مرحله تولید و فراوری پیش فروش شده بود.
حسن رحیمی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از کشف و ضبط 320 کیلوگرم بوته های گراس در شهرستان مبارکه  اصفهان خبر داد و گفت:این بوته ها به روش جدید فراوری شده و به قیمت بسیار بالا پیش فروش شده بود.
وی افزود:با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر و دادسرای مبارکه این میزان از بوته های گراس کشف و ضبط شده است و حسب گزارش و اظهارات ماموران این نوع بوته ها به روش کاملا جدید فراوری شده و با قیمت بالا از سوی باندهای مواد مخدر خارج از کشور و بعضا دیگر استان ها پیش خرید شده است.
رحیمی تاکید کرد:در این خصوص پرونده ای تشکیل و دو نفر از متهمان اصلی با قرار وثیقه به زندان اعزام شده و برای دستگیری دیگر متهمان دستور لازم صادر شده است.

کودک آزاری دختر بچه 10 ساله از سوی مادر معتاد

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از مصدومیت شدید و بستری شدن دختر بچه 10 ساله ای در یکی از بیمارستان های این شهر خبر داد که  حسب گزارش های اولیه اتهام کودک آزاری و ضرب و جرح عمدی متوجه مادر معتاد این دختر خردسال است.
محمد حسین صادقی دادستان کرمانشاه گفت:حسب گزارش کلانتری 13کرمانشاه هفته گذشته دختر خردسال 10 ساله ای به نام سارینا به علت صدمات شدید وارده و آثار جراحت در بخش های مختلف بدن به بیمارستانی در کرمانشاه منتقل شده و قادر به صحبت هم نبوده است.
به گفته دادستان کرمانشاه،پس از اعلام گزارش این پرونده، با قید فوریت دادستان شخصا دستور رسیدگی صادر و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.
صادقی با ابراز تاسف نسبت به این حادثه تاکید کرد:نتیجه تحقیقات اولیه انجام شده  حکایت از توجه اتهام به مادر معتاد این کودک دارد که نسبت به جلب و دستگیری وی به اتهام کودک آزاری و ایراد ضرب و جرح عمدی اقدام شده و تحقیقات در حال انجام است.
به گفته وی مادر این کودک معتاد به ماده مخدر شیشه است.

اختلاس 600 میلیون تومانی یکی از کارمندان تامین اجتماعی استان مرکزی

دادستان عمومی و انقلاب اراک از کشف اختلاس 600 میلیون تومانی از یکی از کارمندان تامین اجتماعی استان مرکزی خبر داد.
قاسمی دادستان اراک با اعلام این خبر گفت:با پیگیری ها و رصد های انجام شده اختلاس 600 میلیونی یکی از کارکنان تامین اجتماعی اراک مشخص شد و این فرد اکنون در بازداشت به سر می برد.
دادستان اراک گفت:از این میزان،با تلاش ها و پیگیری های انجام شده مبلغ 300 میلیون تومان بازگشت داده شده است.
به گفته دادستان اراک پرونده در حال رسیدگی های تکمیلی است.

دستگیری دو نفر از اراذل و اوباش در گرگان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: در پرونده زیرگذر گلشهر گرگان ، حدود یکماه قبل متاسفانه تعدادی از جوانان هنگام حرکات مارپیچ حین رانندگی با یکدیگر درگیر شدند که این درگیری در فضای خبری و مجازی بارتاب های گسترده ای یافت .

 حجت الاسلام سید مصطفی حقی افزود : پس از بررسی ها 7 نفر در این پرونده شناسایی شدند که 5 نفر دستگیر  و 2 نفر هم دیگر هم مدتی بعد احضار شدند.

دادستان مرکز استان حقی افزود : 2 نفری که به تازگی دستگیر شدند به اضافه دیگر متهمان با صدور قرار تأمین کیفری به زندان معرفی شدند و به زودی با تکمیل تحقیقات، کیفرخواست صادر و پرونده برای صدور رای به دادگاه فرستاده خواهد شد .

گفتنی است این پرونده در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در حال رسیدگی می باشد./907/ 303/ص

 

ارسال نظرات