۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۲۰۳۷۵
مسؤول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات کاشان:

جاذبه گردشگری از عناصر دیپلماسی ایران است

عبدالله زاده گفت: جاذبه های گردشگری ایران، عناصر دیپلماسی این کشور است که می تواند با کم‌ترین هزینه، بیشترین اثر فرهنگی را در خارج از مرزهای ایران داشته باشد.
 کنفرانس گردشگری و معنویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا عبدالله زاده در نخستین گردهمایی فعالان عرصه تبلیغ برای گردشگران خارجی که امروز در قم برگزار شد، با اشاره به این که در هر دوره تاریخی، یک موضوع تبدیل به منبعی می شود تا اینکه رتبه یک کشور سیر صعودی پیدا کند، گفت: منابع قدرت مدام در حال تغییر است، بدین معنا که در هر دوره و شرایطی از تاریخ بشر، یک یا چند چیز منبع در توانایی و افزایش قدرت تأثیرگذار بوده است.

مسؤول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات شهرستان کاشان با بیان این که در دنیای امروز، قدرت نرم حرف اول را می زند، اظهار داشت: در این نوع قدرت روی ذهنیت ها سرمایه گذاری می شود؛ یعنی دولت ها سعی می کنند تا اولویت های دیگران را بر اساس آنچه که می خواهند تغییر دهند.

وی ادامه داد: در قدرت نرم از جذابیت ها برای اشتراک بین ارزش ها از الزام به همکاری در راستای رسیدن به خواسته ها بر اساس پیشینه تاریخی، فرهنگ ها، آرمان ها و اهداف برای بازدیدکنندگان یک جذابیت ایجاد می کند تا نسبت به آن فرهنگ جذب شوند.

عبدالله زاده با اشاره به این که کشور ایران به راحتی می تواند قدرت نرم خود را افزایش دهد، عنوان کرد: ‌ایران جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که اغلب متأسفانه مورد غفلت قرار می گیرد؛ جاذبه های گردشگری ایران، عناصر دیپلماسی این کشور است که می تواند با کم‌ترین هزینه، بیشترین اثر فرهنگی را در خارج از مرزهای ایران داشته باشد؛ به بیان دیگر تبلیغ دین از این طریق بسیار آسان تر و کاربردی تر صورت می گیرد.

مسؤول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: در عرصه تبلیغ باید نقاط فرهنگی و ارزشی که با سایر کشورها مشترک است، برجسته کنیم؛ به عنوان مثال ممکن است توریست ها درکی از مفهوم امامت نداشته باشند، برای همین به هنگام معرفی امام حسین(ع) باید مفاهیمی همچون ایثار و گذشت را تبیین کنیم تا آنها نسبت به معرفت امام حسین(ع) ترغیب شوند.

وی در پایان ابراز داشت: مبلغانی که در عرصه تبلیغ برای گردشگران فعالیت دارند، افسران جنگ نرم هستند؛ فعالیت ها باید در این عرصه تا جایی ادامه یابد که سالانه افراد بسیاری برای بازدید از ایران سفر کنند و هرکدام از آنها به خودی خود مبلغ فرهنگ ایرانی اسلامی در کشور خودش باشد./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات